نمایی از سحابی عقاب و قو

بیگ بنگ: سحابی عقاب و سحابی قو در این فضای ستاره ای گسترده مشاهده می شوند که در واقع چشم انداز تلسکوپی به سمت صورت فلکی قوس و مرکز کهکشان راه شیری است.

سحابی عقاب که M16 نیز نامیده می شود در بالا و M17 که قو است در انتهای فریم به چشم می خورند. این فریم ابرهای کیهانی را بصورت مناطق روشن تری از مناطق تشکیل ستاره ای نشان می دهد. آنها در طول بازوی مارپیچی که با خاصیت انتشاری قرمز رنگ گاز هیدروژن اتمی و سحابی تاریک گرد و غباری عجین شده قرار دارند. M17 که سحابی امگا نیز نام دارد تقریبأ ۵۵۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد، در حالیکه فاصلۀ M16 تقریبأ ۶۵۰۰ سال نوری است. مرکز هر دو سحابی مکان تصاویر کلوز آپ معروف از مناطق تشکیل ستاره با تلسکوپ فضایی هابل است. در این تصویر موزاییکی که تقریبأ ۳ درجه در طول آسمان وسعت دارد، داده های باند باریک با وضوح بالا برای ارتقای مناطق مرکزی عقاب و قو بکار رفته اند. بال های باز سحابی عقاب تقریبأ ۱۲۰ سال نوری گستردگی دارد، سحابی قو نیز بیش از ۳۰ سال نوری وسعت دارد.