بیگ بنگ: چهار اشعه ی لیزری در این عکسِ شگفت انگیز از سحابی جبار مشاهده می شوند، که از رصدخانۀ پارانال در صحرای آتاکاما در شیلی گرفته شده به چشم می‌خورند.

این لیزرها در واقع بخشی از یک جنگ میان ستاره ای نیستند، بلکه برای مشاهدۀ جبار توسط تلسکوپِ UT4 در آزمایش فنیِ سیستم اپتیک تطبیقیِ وضوح عکس بکار رفته اند؛ UT4 یکی از تلسکوپ های بسیار بزرگِ این رصدخانه است. این اشعه ها از آن منظره قابل مشاهده هستند زیرا در چند کیلومتر اول در بالای رصدخانه، اتمسفر متراکم و زیرینِ زمین نور اشعه را پخش می کند. این چهار بخش کوچک که در خارج از اشعه ها ظاهر می شوند در واقع انتشاراتی از یک لایه اتمسفرِ اتم های سدیم هستند که با نور لیزر در ارتفاعات بالاتر از 80-90 کیلومتر برانگیخته می شوند. این بخش ها که از چشم اندازِ تلسکوپ UT4 دیده می شوند نقاطی درخشان یا ستارگانِ راهنمای مصنوعی را تشکیل می دهند. از نوسانات آنها در زمان واقعی استفاده شده تا تارشدگیِ جوی در طول خط دید اصلاح گردد، این کار با کنترل یک آینۀ دگردیس در مسیر نوریِ تلسکوپ انجام می شود.