مجله الکترونیکی شماره ۷ – شهریور ۱۳۹۳

بیگ بنگ: درود به دوستان و همراهان همیشگی مجله علمی، نجومی بیگ بنگ. خیلی خوشحالیم که میتونیم مجله ۷ بیگ بنگ را تقدیم شما کنیم. چند تا مبحث برای این شماره در نظر داشتیم که از بین آنها موضوع ویژه این شماره را به “سیاهچاله های کیهانی” اختصاص دادیم. سیاه چاله با میدان گرانشی خارق العاده خود چنان تاثیرات حیرت انگیز و باور نکردنی را در فضا- زمان پیرامون خود ایجاد می کند که هیچ چیز حتی نور هم نمی تواند از چنگال آن بگریزد. سیاه چاله در عصر حاضر به یکی از مهمترین موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه فیزیک و اختر فیزیک تبدیل شده است، در این شماره بخوبی با مفاهیمی از جمله: تاریخچه و رفتار سیاهچاله، پارادوکس اطلاعات در سیاهچاله، مرگ سیاهچاله و تولد سفیدچاله آشنا می شوید.

bigbang7

همچنین مطالب متونع و جالبی نجومی ، کیهان شناسی و علمی از جمله موشک باران مریخ برای جستجوی حیات، شبیه سازی هسته سیاره زحل، علت خواب و رویا دیدن، حفره اسرار آمیز در روسیه، مرگ خورشید چگونه است، تولید اکسیژن در مریخ، تونل زنی کوانتومی، چهار نیروی شگفت انگیز طبیعت، ۱۰ نظریه برتر علم و …مطالب جالب بسیاری را تقدیم دوستاران علم کردیم.

لینک خرید مجله