اساس کار کامپیوترهای کوانتومی+ویدئو

بیگ بنگ: در این ویدئو که زیرنویس فارسی دارد، میچیو کاکو فیزیکدان به زبانی ساده تفاوت بین کامپیوترهای معمولی و کامپیوترهای کوانتومی را توضیح می دهد و اساس کار کامپیوترهای کوانتومی را تشریح می کند.

دانلود ویدئو با حجم ۲۳ مگابایت

1. mojtaba گفت:

در واقع کیوبیت های کامپیوترهای کوانتمی رو باید اسپین های بوزونها (اتم ها) باخودشون حمل کنن، اما اسپین یک سیستم از اتم ها (حتی طبق ویدئو فقط با ۵ تاشون هم) کلی پیچیده است، معلوم نیست که یک اتم کدوم مقدار از مقادیر بین صفر و یک (متناظر با مقادیر مجاز اسپین) رو میگیره، پس برنامه ریزیش خیلی سخته یعنی ما باید اول فیزیک قوی برای تعریف کامل سیستم ارائه بدیم. اما مشکل لاینحل! دیگه اینه که هر گونه اختلالT سیستم اتم ها رو به آشوبناک میکنه در واقع اسپین اتم ها (معادل با ممان دو قطبی مغناطیسی شون، که در رزونانس مغناطیسی هسته در دستگاه MRIاستفاده میشه) حتی بطور لامکانی به محیط اطراف وابسته است، این چیزیه که واهمدوسی گفته شد لذا حتی با رفع مشکل اول، این یکی کنترل پایداری اولیه رو بهم میریزه…پس ساخت کامپیوتر کوانتمی به هوشمندی ذهن انسان بطرز عمیقی پیچیده است و حتی غیر ممکن (برای سیستمی از اتم های بیشتر). ….کامپیوتر نخوندم اما فک کنم بحث کامپیوتر کوانتمی به این شکل با مفاهیم فیزیکی تفسیر میشه…حقیقتا ذهن انسان نه کامپیوتر کوانتمی بلکه مافوق آن است…
    اما یه سوال، پس چه جوریه که اینقده احمق تو عالم بوده و هست؟!!….جواب: چون خیلی از ما آدما بلد نیستیم از کامپیوترامون (عقل) استفاده کنیم، همینجوری گذاشتیم از ازل، آکبند مونده….
    واژه شناسی: آکبند یک واژه کاملا پارسی است!! اختراعی از سوی آبادانی های عزیز به معنی، UK band=united kingdom band؛ نواری با این نوشته که روی اجناس انگلیسی ها میدیدند…بااینحال آکبند نه به این معنی بلکه یعنی، نو و درجه یک!

2. mohammad javad گفت:

چرا ویدعو دانلود نمیشه ارور میده من زیاد لازم دارمش