ایجاد ضعیف ترین میدان مغناطیسی در منظومه شمسی

بیگ بنگ: محققان دانشگاه فنی مونیخ در آلمان پوشش محافظی طراحی کرده اند که قادر به ایجاد ضعیف ترین میدان مغناطیسی در منظومه شمسی است و دانشمندان را به انجام آزمایشات فوق دقیق قادر می سازد که آن سوی مدل استاندارد را آشکار خواهد ساخت.

csm_150512_Magnetfeld_Fierlinger_AE_102484_900_ddd4c1de58به گزارش بیگ بنگ، مدل استاندارد فیزیک ذرات یا نظریه همه چیز (The Theory of Everything) بهترین مجموعه معادلاتی است که جهت توضیح رفتار و اندرکنش های ذرات بنیادین جهان ارائه شده است. البته خلاءهایی چون عدم پیش بینی رفتار ذرات پرانرژی، عدم توضیح گرانش، و نیز عدم توضیح نابودی کامل ماده و پادماده بیگ بنگ به وسیله یکدیگر در این مدل وجود دارد.

آزمایشات با مقیاس بزرگ همچون ‪‎LHC‬ با وجود افزایش درک ما در این حیطه ها، تحت اِعمال محدودیت های میادین مغناطیسی طبیعی و مصنوعی روی زمین اند که براحتی در تمامی انواع مواد نفوذ می کنند. محققان اما هم اکنون توانسته اند تا در یک جعبه ۴٫۱ متر مکعبی، میدان مغناطیسی ای ضعیف تر از میانگین میدان موجود در فضای میان ستاره ای بین کهکشانها، ایجاد کنند.

CE4u6w5WIAAWSXjاین پوشش شامل چندین لایه خاص از آلیاژهای فوق مغناطیسی آهن و نیکل، همچون اسفنجی میدان را جذب و هدایت مجدد کرده و همچنین می تواند در تعیین گشتاور دو قطبی الکتریکی نوترون ها (Electric dipole moment) و جستجوی تک قطبی های مغناطیسی (Magnetic monopoles) به کار آید. نتایج این پژوهش در Journal of Applied Physics منتشر شده است.

ترجمه: حامد احدی / سایت علمی بیگ بنگ

منبع: TUM

1. simi گفت:

داخل گوی ها مغناطیس وجود نداره.
    تو آزمایشگاه میشه از اینا استفاده کرد؟