تولید سوخت هیدروژنی از خورشید

بیگ بنگ: محققان فرانسوی موفق به توسعه روشی شده اند که با استفاده از نور خورشید، سوخت هیدروژنی تولید می شود.

New-Technique-Could-Produce-Hydrogen-Fuelبه گزارش بیگ بنگ، در این روش از سلول های خورشیدی رنگی استفاده شده است که عملکردی شبیه به فرآیند فتوسنتز گیاهان دارند. این سلول ها زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، مولکول های آب را تجزیه کرده و آن را اکسیژن و هیدروژن تبدیل می کنند. این روش تولید سوخت هیدروژنی نسبت به روش های دیگر بسیار مقرون به صرفه است؛ به علاوه امکان ذخیره سوخت به این روش وجود دارد و برای استمرار آن نیاز نیست که سلول به طور پیوسته در معرض نور خورشید قرار گیرد.

سوخت هیدروژنی یکی از معدود منابع انرژی است که هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد. در حال حاضر از این سوخت در انواع فضاپیما استفاده می شود. پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک و در صورت تولید انبوه سوخت هیدروژنی، از آن به عنوان سوخت تمام وسایل نقلیه موتوری استفاده شود. نتایج این تحقیقات در نشریه Science منتشر شده است.

منبع: sciencedaily