“فرگشت” فقط یک نظریه است؟ خوب، بنابراین “جاذبه” هم نظریه ای بیش نیست. پس چرا نمی بینم خودتان را از بالای ساختمان به پایین پرت کنید.

ریچارد داوکینز ، زاد روز این دانشمند که استاد بازنشسته در درک عمومی علم در دانشگاه آکسفورد و همچنین رفتارشناس، زیست‌شناس فرگشتی و نویسندهٔ کتاب‌های علمی است و متولد 26 مارس 1941 میباشد را گرامی میداریم. از جمله افتخارات او، عضویت در انجمن سلطنتی علوم، و انجمن سلطنتی ادبیات است. وی در تفسیر و آموزش عمومی دانش نقش برجسته‌ای در انگلستان دارد. و کتاب‌های مشهوری در زمینهٔ فرگشت نوشته‌است.
336677-evolution-richard-dawkins-quote-2

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه

  1. اجسام به هم جذب میشن و جاذبه به عنوان یک نظریه اون را توضیح میده. البته خیلی چیزهاشو هم ممکنه نتونه توضیح بده. شاید نظریات دیگه ای هم این پدیده و علتش را توضیح بدن. یکی بگه عاملش نیرست یکی بگه عاملش گراویتونه یا هرچی.
    انسانها آگاهند و تکامل به عنوان یک نظریه اون را توضیح میده، البته خیلی چیزهاشو هم ممکنه نتونه توضیح بده. شاید نظریات دیگه ای هم این پدیده و علتش را توضیح بدن . یکی بگه اگاهی (وجه تمایز انسانها و باقی موجودات) به طور ناگهانی بوجود امده و یا تدریجی به وجود اوده. ماده میتونه توضیحش بده یا عاملش متافیزیکه.
    به همین سادگی…فقط در این میان تعصب ها روی هرکدوم از عقیده ها و نشنیدن استدلالات باقی ایده ها مخرب و جنایته چون باعث میشه هرگروه قسمتهایی از حقیقت -هرچیزی که هست- را نتونن ببینن.

  2. جالب ترین مثالی که تا حالا شنیدم این بوده که اگر یک میمون رو به همراه یک ماشین تایپ در اتاقی قرار دهیم و بینهایت زمان داشته باشیم ؛ ضربات تصادفیِ میمون بر روی دکمه های تایپ؛ بالاخره هملت شکسپیر رو تایپ میکنه.فکر میکنم که این مثالِ قابل لمس(و بنظرم درست) جواب چگونگی رو میده. ولی این مثال ؛فقط جواب چگونگی تایپ شدن هملت رو میده. ولی چرایی اون رو نمیگه. چرا بجای شکسپیر؛ . نتیجۀ فعالیتِ یه میمون یا یه کامپیوتر؛ که بطور تصادفی ؛ دکمه هایی رو فشار میده؛هملت شده.اگه یه عده ای جوابی غلطی به این سوال دادن؛ اهمیت سوال کم نمیشه.

  3. من طبق تحقیقاتم فهمیدم قبل این نسل از نوع انسانها که ماها هستیم 7 نوع نسل از انسان ها با شکل ها جسه ها و میزان زور درک و فهم متفاوت وجود داشتند که منقرض شدند و فسیل های آنها هم مورد تایید هست، غیر قابل رد هست از این رو این نظریه را به شدت قبول دارم ولی از نسل آخرین نوع بشر که ما باشیم نیست این برای اولین نوع بشره.
    هر کی اینو بخونه به من مدیون شده خخخ چون چیزی گفتم که حدود 80 تا 90 درصد ایرانیا ازش قافل هستن.
    چرا باید ایرانی ها آخرین کسایی باشن که از یکسری از واقعیت ها باخبر میشن؟ جوابشم واضحه قبل تفکر احساساتشون جواب میده.

  4. قابل توجه اونایی که مغزشون از (( گچ )) و (( بتون آرمه )) تشکیل شده و نمیخوان نظریه تکامل داروین و ریچارد داوکینز رو قبول کنن و خودشون رو هم به شدت مذهبی و مقید به اصول مذهبی میدونن ! . برید خودتون رو از بالا پشت بوم پرت کنین پایین ؟! . میتونید ؟! .