سخن روز

من با نگاه به تصاویر تلسکوپ فضایی هابل به یک تجربه معنوی دست می یابم و کهکشان هایی را می بینم که ۱۰ میلیارد سال نوری با تمدنی که سالهاست از بین رفته فاصله دارند. مردم معتقدند علم معنوی نیست، اما به نظر من بیشتر معنوی است؛ زیرا واقعا حقیقت دارد.
– ﻻﻭﺭﻧﺲ ﻛﺮاﺱ – مشاهده ویدئوی مربوط به سخن

22020

1. ali گفت:

سیاره ای که فقط ده هزار سال نوری با ما فاصله داره اگه همین الان نور ما به تلسکوپ ساکنانش ( درصورت وجود تمدن پیشرفته تو اون سیاره ) برسه و ما رو ببینه انسانهای ده هزار سال پیش یعنی چند هزار سال قبل تر از تمدن مادها و ایلامی ها رو داره تماشا میکنه که مثلا دارن توی خونه های خشتی و غارها رفت و آمد میکنن و مشغول شکار و کباب کردن گوشت شکار رو آتیش هستن و لباس هم تنشون نیست ! . سیاره ای با دویست و پنجاه میلیون سال نوری فاصله با زمین رو خودتون حدس میتونید بزنید دارن مارو ( کره زمین رو ) چطوری میبینن ؟! . دایناسورهای چند ده تنی که در حال قدم زدن و خوردن برگ درختای بلند هستن و شایدم دایناسورهای پرنده رو هم بتونن از طریق لنز تلسکوپشون ببینن ! .