بیگ بنگ: همه از ماسک برای محافظت در برابر هوای آلوده استفاده می‌کنند. اما میدانستید که آلودگی اثرات مخربی بر روی چشمهایتان نیز می‌گذارد؟ کسی از این تاثیرات بد آلودگی هوا بر روی چشم‌ها آگاه نیست. در ادامه راه‌هایی که آلودگی می‌تواند بر روی چشم تاثیر بگذارد را به شما خواهیم گفت.

خشکی چشم

آلودگی هوا می‌تواند سبب سندروم خشکی چشم شود. سندرم خشکی چشم بر روی قرنیه تاثیر می‌گذارد و التهاب قرنیه باعث ایجاد احساس سوزش و خارش چشم می‌شود.

التهاب ملتحمه

التهاب ملتحمه علاوه بر عفونت ویروسی یا باکتریایی می‌تواند به دلیل گرد و خاک و آلودگی هوا نیز ایجاد شود. التهاب ملتحمه باعث ایجاد خارش چشم می‌شود. این عفونت‌های چشمی، التهابی در ملتحمه‌ی چشم است که مشخصه‌ی آن چشمان قرمز و تورم پلک است.

حساسیت

آلودگی می‌تواند در افراد با چشمان حساس سبب واکنش آلرژیک شود. واکنش آلرژیک ناشی از آلودگی هوا می‌تواند سبب قرمز شدن ، خارش و سوزش و آبریزش چشم‌ می‌شود که به توجه فوری پزشکی نیاز دارد.

عفونت چشم

مه دود فتوشیمیایی که شامل مواد شیمیایی پرخطر است نه تنها سبب سوزش چشم و آسیب رسیدن به آن می‌شود بلکه شما را در معرض عفونت چشم قرار می‌دهد. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات چشمی ناشی از آلودگی هوا باید با روش‌ها و ابزارهای مناسب از قرار گرفتن چشم در معرض آلودگی جلوگیری کرد.

ترجمه: معصومه رحیمی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: zeenews.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.