این دانشمند که برای کار در مورد سیاه‌چاله‌ها بطور بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، قرار بود در یک نشست علمی در ماه ژوئن که توسط شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی برگزار شده و صدها شخصیت ارشد جهانی در آن دعوت دارند، سخنرانی کند.
استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس معروف انگلیسی بار دیگر در صدر اخبار جای گرفت، این‌بار به خاطر دلایل ضدونقیض بابت لغو کردن حضورش در کنفرانس سالانه‌ای که از سوی شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی برگزار می شود.
British physicist Stephen Hawking sits at his desk in the Applied Mathematics Department of Cambridge University

قرار بود که این استاد دانشگاه کمبریج در نشست سالانه‌ای شرکت کند که رئیس رژیم صهیونیستی هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌کند و به همراه بیل کلینتون ( رییس‌جمهور اسبق ایالات متحده) و تونی بلر (نخست‌وزیر اسبق انگلیس) در این کنفرانس سخنرانی کنند؛ این استاد ریاضیات و فیزیکدان نظری مشهور جهان ابتدا حضور در پنجمین نشست سالانه رئیس رژیم صهیونیستی موسوم به «مواجهه با فردا» را که قرار بود امسال تولد 90 سالگی پرز را نیز جشن بگیرد، قبول کرده بود.

اما وی هفته گذشته در نامه‌ای کوتاه به پرز، خبر از تغییر تصمیم خود داد.
مقامات اسرائیلی برگزارکننده این کنفرانس در واکنش به این ایمیل، اعتراضات گسترده‌ای را به راه انداختند. سخن‌گوی دانشگاه کمبریج در توضیح این اقدام گفت که پروفسور هاوکینگ در همراهی با کمیته بریتانیایی دانشگاه‌های فلسطین و بر اساس اطلاعاتش از وضعیت فلسطین، تصمیم به بایکوت این کنفرانس گرفته است.

چند ساعت بعد، سخنگوی دانشگاه کمبریج با تصحیح سخنان پیشین خود، اعلام کرد که اظهارنظر قبلی بدون اطلاع استیون هاوکینگ انجام شده و وی به دلیل بیماری از حضور در این کنفرانس منصرف شده است. از قرار معلوم پزشکان این فیزیک‌دان را از سفرهای هوایی منع کرده‌اند.

Read More : http://news.yahoo.com/confusion-hawking-pulls-israeli-conference-150852070.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.