بیگ بنگ: هوش مصنوعی، عموما به این صورت تعریف می شود: «مجموعه ای از تکنولوژی ها برای ساخت سیستم های کامپیوتری که بتوانند آنالیزهای پیچیده را به طور مستقل انجام دهند.» بسیاری از ما در مورد آینده ای که با قوی تر شدن هوش مصنوعی رقم خواهد خورد نگران هستیم. از طرف دیگر این تکنولوژی با سرعت زیادی به پیشرفت خود ادامه می دهد و باز هم از سوی دیگر، ما هنوز از تعامل با هوش مصنوعی لذت زیادی می بریم.

ایلان ماسک از سرمایه‌گذاران فناوری دنیا معتقد است که هوش مصنوعی «اهریمنی» است که تمام جهان در حال پرورش آن است. او می‌گوید: «با هوش مصنوعی ما داریم اهریمن را احضار می‌کنیم.» هوش مصنوعی البته برای هالیوود نیز درآمد خوبی کسب کرده است. در واقع هدف از مطالعهٔ هوش مصنوعی، یافتن رابطهٔ میان ربات‌ها و تفکر، همچنین یافتن پاسخی برای چنین سوالاتی است: آیا یک ربات توانایی عملکردی هوشمندانه را دارد؟ آیا او نیز، همانند انسان می‌تواند مشکلات را با اندیشیدن برطرف کند؟ آیا ربات می‌تواند فکر داشته باشد؟ آیا می‌تواند همان هوشیاری و حالت ذهنی ای که انسان داراست را داشته باشد؟ آیا می‌تواند حس کند؟ آیا هوش انسان و هوش ربات یکسانند؟ آیا در اصل، ذهن انسان یک کامپیوتر است؟ می توان گفت پیشرفت‌های محاسباتی، نیروی محرکه‌ی فرگشت هوش‌مصنوعی بوده است. در اینفوگراف زیر به ۴ نوع هوش مصنوعی نگاه خواهیم انداخت:

ترجمه: امیرحسین سلیمانی

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه

  1. ولی از نظر شخصی خودم میگم شاید ربات ها خیلی پیشرفته بشن و در خیلی از کارهای روزمره از انسان عملکرد بهتری داشته باشن و سریع تر ولی شاید هیچ وقت دارای خوداگاهی نباشن چون ما هنوز منشا خوداگاهی نمیدونیم

  2. گزینه ۴ عده ای شک دارن
    جان سرل و راجر پنروز معتقد هستن همه فعالیت های مغزی دقیقا مثل کامپیوتر نیست یعنی محاسباتی نمی باشد
    میچیو کاکو هم میگه حداقل تا سال ۲۱۰۰ امکان پذیر نیست
    ری کرزویل و ایلان ماسک هم معتقد هستن امکان پذیر