اگر زمین نچرخد، چه اتفاقی می افتد؟

بیگ بنگ: کمتر پیش می‌آید که کسی به این موضوع فکر کند، اما زمینی که ما روی آن ایستاده‌ایم با سرعتی برابر ۱۶۷۰ کیلومتر بر ساعت درحال چرخیدن است، اما در صورت توقف چرخش حرکت زمین چه بر سر آن می آید.

اگر زمین نچرخد، میدان مغناطیسی زمین از بین رفته و انسانها با مقادیر مرگبار تابشهای یونیزه مواجه خواهند شد.

به گزارش همشهری آنلاین از پایگاه دیلی میل، دانشمندی انگلیسی با اشاره به این سرعت بالا و نامحسوس چرخش زمین، به بررسی عوارض مخرب موقعیتی پرداخته که زمین از چرخیدن بازایستد. به گفته مایکل‌استیونس، اگر زمین ناگهان از چرخش باز ایستد، اتمسفر به چرخش خود در مناطق استوایی با سرعت چرخش زمین ادامه خواهد‌داد. به این شکل بیشتر انسان‌های زمین دچار مرگی هولناک خواهند شد، زیرا همه‌چیز، حتی اجسامی که در هوا شناورند،‌با سرعتی برابر هزار و ۶۷۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری بالستیکی پرتاب خواهند شد.

استیونس می‌گوید در این موقعیت همه‌چیز به‌سمت شرق پرتاب شده و بدن انسان به گلوله‌ای مشابه گلوله کالیبر ۹ تبدیل خواهد‌شد. افرادی که بتوانند به شکلی از این مهلکه جان به‌در ببرند،‌باید با باد‌هایی بسیار سهمگین مقابله کنند که همه‌چیز را در مسیر خود نابود می‌کنند. فه گفته استیونس، این باد‌ها از شدتی برابر باد ناشی از انفجار بمب اتمی برخوردار بوده و توفانی جهانی با ابعادی غیرقابل پیش‌بینی ایجاد خواهند‌کرد که از عواقب آن آتش‌سوزی‌های عظیم و زمین‌لغزه‌های وسیع خواهد‌بود.

توقف چرخش زمین باعث شکل گیری توفانهای جهانی با بزرگی بی‌سابقه خواهند شد.

در این میان میدان مغناطیسی زمین از بین رفته و ساکنان زمین در معرض انبوهی از تشعشعات یونیزه شده قرار خواهند گرفت. همچنین توقف چرخش باعث خواهد شد سیاره زمین به‌یک کره کامل تبدیل شود و همین پدیده ساده، باعث تغییر سطح اقیانوس‌ها شده و بخش بزرگتری از زمین را آب فرا خواهد‌گرفتو سیل بسیاری از شهر‌های زمین را نابود خواهد‌کرد. از دیگر عوارض توقف چرخش سیاره این است که نیمی از سال روز و نیمی از سال شب خواهد بود. به گفته ناسا، تغییر سالانه در موقعیت خورشید در این شرایط تنها براساس حرکات فصلی خورشید مطابق با مدار زمین و چرخش محوری آن خواهد بود. با حرکت روی خط ثابت عرض جغرافیایی زمین، دیده می‌شود که ارتفاع خورشید در آسمان افزوده و یا کاسته خواهد‌شد، همانطور که اکنون در مقیاس روزانه این تغییر ارتفاع دیده می‌شود. به گفته ناسا، چنین رویدادی اگرچه بسیار هولناک به‌نظر می‌آید، اما احتمال وقوع آن تا چند میلیارد سال آینده عملا صفر خواهد‌بود.

بیشتر در : dailymail , youtube

1. کاسپین گفت:

اگر زمین نچرخد اتمسفر چطور می چرخد.مگر اتمسفر تحت جاذبه ی زمین به همراه زمین نمی چرخد؟

2. Astronomy* گفت:

چه چیز سبب به وجودآمدن میدان مغناطیسی زمین میشود؟

• سمیر الله وردی گفت:

هسته ی زمین: در قلب سیاره ما گلوله سخت و یکپارجه ای از آهن وجود دارد که به اندازه سطح خورشید داغ است و به آن هسته زمین میگوییم که پهنای آن ۷۰ درصدکره ماه است( ۱۲۱۶کیلومتر) و به اندازه ۲/. طول جغرافیایی در سال سریعتر از زمین می چرخد. اقیانوسی از آهن مایع دور هسته درونی وجود دارد که به آن هسته خارجی گویند و شعاعش حدودا نصف شعاع زمین است در حدود ۳۴۸۶ کیلومتر. محققان منشاء میدان مغنا طیسی زمین را هسته خارجی میدانند که لایه عمیقی از آهن مایع است و بدور هسته می گردد.

3. پرنیان گفت:

سلام، چرا اگر کره زمین به دور خورشید نچرخد از بین میرود؟

4. مهرالله گفت:

با تشکر از شما آقای الله وردی بابت این مطلب خلاصه و جالب

5. mohammadhero گفت:

خیلی جالب بود !

جایی خوندم که با توقف حرکت زمین طی سه ماه وارد خورشید میشود !

آیا این چیز صحت دارد؟