بیگ بنگ: آیا هوش انسان به سمت آینده ای با سلطه ی هوش مصنوعی پیش می رود؟ ایلان ماسک چنین فکر می کند. در یک توئیت رییس شرکت های تسلا و اسپیس ایکس نوشته بود، احتمالا امسال یک سیستم به نام “تور نورونی” که مغز انسان را به رابط کامپیوتری متصل می کند، معرفی خواهد شد.

به گزارش بیگ بنگ، ماسک ایده ی تور نورونی(اضافه کردن یک لایه هوش مصنوعی به مغز انسان) را در کنفرانس Recode Code سال گذشته ارائه داد. او اضافه کرد سیستم مغز رایانه ای می تواند با ماشین آلات، نوعی همزیستی داشته باشد. ماسک در این کنفرانس گفت: «ما در حال حاضر یک هوش مصنوعی هستیم. یعنی بخشی از شما در شکل ایمیل ها و مکاتبات شما در رسانه های عمومی وجود دارد و شما با نرم افزارها، رایانه ها و گوشی هایتان قدرت های خارق العاده ای دارید.»

ماسک اضافه کرد: « با پایه ریزی این ارتباط با رایانه، انسان ها قادر به رقابت با پیشرفت های صورت گرفته در هوش مصنوعی خواهند بود.» ماسک هشدار داد با پیشرفت هوش مصنوعی مجازی توسط رایانه های قدرتمند، انسان مجبور به تسلیم خود در مقابل آنها خواهد شد. به گفته ماسک در مقایسه با رایانه ها، محدودیت اصلی انسان در میزان اطلاعات ورودی و میزان خروجی او است. سرعت خروجی(تولید) انسان در مقایسه با میزان اطلاعاتی که دریافت میکند بسیار پایین میباشد – مثل استفاده از دو انگشت شصت در نوشتن با گوشی موبایل. ادغام مؤثر مغز انسان با هوش مصنوعی می تواند محدودیت های تولید در انسان را کنار بگذارد که این مسئله خود میتواند منجر به بوجود آمدن نوعی ارتباط مستقیم بیرونی بین مغز و هوش مصنوعی شود.

ترجمه: رضا کاظمی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. آینده مبهم با هوش مصنوعی و پیوندش به مغز انسان مبهم تر خواهد شد.

  2. سئوال اصلی و اساسی اینه که آیا ما تحت کنترل و اراده هوش برتر از هوش خودمون هستیم یا نه و اگه تحت کنترل و نظارت هوش برتر هستیم اون هوش برتر چطوری و با چه مکانیسم و سازوکاری داره نظارت و کنترل خودش رو روی ما اعمال میکنه و حتی باعث میشه من الان و در حال حاضر مشغول نوشتن و فرستادن این کامنت بشم ؟!