بیگ بنگ: شرکتی فرانسوی به نام سکیل به روشی دست یافته که با استفاده از آن افراد می‌توانند یک کپی کامل از خودشان را منجمد کرده تا برای استفاده احتمالی در چند دهه آینده، بتوان از آن استفاده کرد. این روش که بیش از ۳۸هزار و 400 پوند  (معادل 195 میلیون تومان) برای هر نفر هزینه دارد، از چهار ماه پیش در سوییس، دوبی، سنگاپور و ایالات متحده راه‌اندازی شده است.

stem_1893626b

به گزارش خبر آنلاین ، مراحل آن به این صورت می باشد: 1) گرفتن سلول‌ها از یک نمونه کوچک پوست که داروی بی‌حسی موضعی روی آن اعمال شده 2) انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های سکیل 3) راه‌اندازی مجدد نمونه‌ها در سلول‌های بنیادی چندکاره یا IPS، که ما آن‌ها را به نام سلول‌های بنیادی می‌شناسیم.

این سلول‌ها در دمای منفی 180 درجه سانتی‌گراد منجمد و انبار می‌شوند تا برای بازسازی اندام‌های آسیب‌دیده بدن و ساختن دوباره بافت‌ها و درمان بیماری‌های احتمالی در آینده از آن‌ها استفاده کرد. این روش مبتنی بر تحقیق پزشکی یک محقق ژاپنی به نام شینیا یاماناکا، برنده نوبل پزشکی ۲۰۱۲ است.

به گفته آندره کولیکا، سرپرست این پروژه: «شینیا یاماناکا غلط بودن یکی از پیش‌فرض‌های علم را ثابت کرد. او کشف کرد که می‌توان هر سلولی را از بدن گرفت و هر چیزی را در داخل آن اضافه کرد، سپس سلول وضعیت خود را فراموش کرده و دوباره به اولین مرحله حیات بازمی‌گردد یعنی به 9 ماه قبل از تولد. این سلول‌ها توانایی تبدیل به هر نوع بافتی از اندام‌های بدن را دارند. زمانی که این سلول‌ها منجمد می‌شوند، زمان متوقف می‌شود و این سلول‌ها بعد از آن دیگر رشد نکرده و تغییر نمی‌کنند.»این کار سکیل با بانک خون بند ناف (که در آن خون بند ناف ذخیره می‌شود تا در آینده برای ساخت مجدد خون از آن استفاده شود) متفاوت است.

وی افزود «ما فکر می‌کنیم که این روش بسیار محبوب خواهد بود به‌‌ویژه برای افراد طبقه‌ای که همه‌چیز دارند، اما نمی‌توانند به مقابله با پیری بروند. این روش بسیار‌گران است، بنابراین تنها برای قشر خاصی از افراد که می‌توانند آن را تهیه کنند، قابل دستیابی است. البته 20 سال پیش تنها افراد ثروتمند تلفن همراه داشتند ولی حالا همه آن را دارند!». دکتر کولیکا می‌گوید: «سکیل به انسان‌ها محتمل‌ترین شانس را در آینده پیشنهاد می‌دهد. انسان‌ها باید بتوانند فارغ از این‌که چند سال عمر دارند، جوان زندگی کنند. به محض اینکه درمان‌های دارویی احیا‌کننده در دسترس قرار بگیرند، ما این توانایی را به افراد ارائه می‌دهیم تا از سلول‌های خود برای مراقبت از خود استفاده کنند».

به گفته سکیل، سلول‌های IPS می‌توانند از سلول‌های افراد بالغ در هر زمانی از حیات آن‌ها گرفته شوند. هرچند با توجه به تحلیل دی ان‌ای سلول‌های انسان‌ها با گذشت زمان، سکیل پیشنهاد می‌کند که افراد علاقه‌مند نمونه‌های پوستی خود را هرچه زودتر ارائه کنند.

Read More : telegraphselves.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه

  1. اينطوري باشه فكر كنم مرده ها رو هم زنده كنند فقط كافيه تكه ايي از استخوان ، م. و حتي خاك مرده رو داشته باشند