بیگ بنگ: مطالعات اخیر ‌محققان نشان می‌دهد از سال 1998 که حدود دو دهه می‌شود پیشرفتی در درمان بیماران با نارسایی قلبی صورت نگرفته است. محققانی از دانشگاه آکسفورد با بررسی سوابق پزشکی که از 54313 بیمار مبتلا به نارسایی قلبی جمع آوری شده بود متوجه شدند حدود 81.3 درصد بیماران پس از یکسال، 51.5 درصد پس از 2 سال و 29.5 درصد آنها پس از 10 سال زنده بودند.

به گزارش بیگ بنگ، کلر تیلور، محقق مراقبت های اولیه در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «به دست آوردن تخمینی درست از پیش‌بینی ابتلا به نارسایی قلبی برای خدمات کمیسیون بهداشت و درمان به منظور اختصاص مناسب امکانات، حیاتی است.» در بین سالهای 1998 تا 2012 نرخ زنده ماندن برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی که بالای 45 سال سن داشتند، بهبودی نیافته است در حالی که نرخ زنده ماندن در بیماران سرطانی در بریتانیا در طول 40 سال گذشته دو برابر شده است.

تیلور اضافه کرد:« شاید این به بیماران این امکان را بدهد که تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد درمان‌ها و مراقبت‌های ممکن در پایان زندگیشان بگیرند. گرچه نرخ زنده ماندن در این تحقیق بیش از تحقیقات دیگر بود اما در مجموع بهبودی در طول زمان مشاهد نمی‌شود.» بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله‌ی فامیلی پرکتیس منتشر شده، نارسایی قلبی بیماری طولانی مدتی است که حدود 9 هزار نفر در بریتانیا به آن دچار هستند و پس از سکته بیشترین هزینه را برای خدمات سلامت ملی در بر دارد. در این مقاله اشاره شده است که حدود یک تا دو نفر از هر 100 فرد بالغ در غرب به این بیماری مبتلا هستند. بر اساس این مقاله، تخمین نرخ زنده ماندن به سن، جنس و شرایط دیگر سلامتی فرد و فشار خون او بستگی دارد.

احتمال افزایش خطر حملات قلبی با مصرف داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزا

یک مطالعه جدید نیز نشان می‌دهد که بیمارانی که داروهای ضد التهاب(NSAID) برای عفونتهای دستگاه تنفسی مصرف می کنند خطر حمله قلبی افزایش می یابد. پزشکان بیمارستان دانشگاه ملی تایوان دریافتند که استفاده از داروهای ضد التهاب برای درمان عفونت های ریه می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. محققان در این پژوهش به تجزیه و تحلیل مطالبات بیمه مربوط به برنامه بیمه سلامت ملی تایوان از سال 2005 تا 2011 پرداختند. آنان داده های خود را از میان 10 هزار بیمار بستری شده به خاطر حمله قلبی گردآوری کردند.

هدف از پژوهش حاضر ارزیابی اين مسئله بود که آیا عوامل خطرات قلبی ناشی از عفونت های تنفسی حاد و استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئيدي در افزایش خطر حمله قلبی نقش دارند یا خیر. محققان با در نظر گرفتن دوره های بیماری تنفسی و استفاده از این داروها به بررسی خطرات حمله قلبی خود بیمار پرداختند و با موجود بودن هر دو عامل به رابطه معناداری با حمله قلبی دست یافتند.

یافته های پژوهش نشان داد که بیماران مصرف کننده داروهای ضد التهاب در طول عفونت تنفسی به میزان 3.4 برابر با افزایش خطر حمله قلبی روبرو هستند و 7.2 برابر افزایش در بیمارانی که بصورت داخل وریدی این داروها را در بیمارستان دریافت کردند، مشاهده شد. بیماران دارای عفونت تنفسی که داروهای ضد التهاب را مصرف نکردند، این خطر 2.7 برابر بیشتر بود و این میزان برای بیمارانی که این داروها مصرف کردند ولی از عفونت تنفسی رنج نمی بردند، این خطر 1.5 برابر بیشتر بود.

دکتر چنگ چونگ فنگ از بیمارستان دانشگاه ملی تایوان و یکی از محققان بیان کرد: پزشکان باید آگاه باشند که استفاده از داروهای ضد التهاب در طول یک عفونت تنفسی حاد می تواند خطر حمله قلبی را نیز افزایش دهد. فنگ افزود که بیماران دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا باید قبل از مصرف این داروها، با داروساز يا پزشک خود مشورت های لازم را داشته باشند. این مطالعه در نشریه “بیماری های عفونی” منتشر گردید.

ترجمه: معصومه رحیمی- منصور نقی لو/ سایت علمی بیگ بنگ

منابع: upi.com , zeenews.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.