بیگ بنگ: یک گزارش جدید خاطر نشان می‌کند که جمعیت حیات وحش زمین از سال ۱۹۷۰ به این سو ۵۸ درصد کاهش یافته است. صندوق جهانی طبیعت و انجمن جانورشناسی لندن در گزارشی گفته‌اند که اگر چنین روندی ادامه یابد، زندگی دو سوم مهره‌داران تا سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

_92102611_medium_ww211056به گزارش BBC، این آمار نشان می‌دهد که جانداران رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و زمین‌های مرطوب بیشترین لطمه را دیده‌اند. در این گزارش آمده که جمعیت گونه‌های آب شیرین از سال ۱۹۷۰ به این سو، ۸۱ درصد کاهش داشته است. فعالیت‌های انسانی از قبیل تخریب زیستگاه‌ها، تجارت حیوانات وحشی، آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی روی روند کاهش جمعیت حیات وحش جهان اثر گذاشته است.

دکتر مایک بارت، از مدیران صندوق جهانی طبیعت گفته است که در صورت ادامه وضعیت فعلی، جمعیت حیات وحش دنیا به سیر نزولی خود ادامه خواهد داد. او گفت « ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر بهانه‌ای برای ادامه راه و روش فعلی وجود ندارد. ما دلایل کاهش جمعیت حیات وحش را می‌دانیم و از تاثیر زندگی انسان‌ها بر طبعیت و جمعیت حیات وحش آگاهیم و وقت آن رسیده که کاری بکنیم.»

تعداد فیل‌های آفریقایی به دلیل شکار به شدت کم شده
تعداد فیل‌های آفریقایی به دلیل شکار به شدت کم شده

محققان این گزارش اطلاعات جمع‌آوری شده از چهار هزار گونه مختلف جانوری (پرنده، ماهی، پستان‌دار، دوزیست و خزنده) را بررسی کرده‌اند. چنین گزارشی هر دو سال یکبار منتشر می‌شود و هدف آن ارزیابی وضعیت حیات وحش زمین است. در این گزارش همچنین به کاهش تعداد فیل‌های آفریقایی به دلیل کشتار آنها برای فروش عاج اشاره شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: BBC

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.