بیگ بنگ: بررسی جدید در انگلستان نشان داده نیمی از ارزشمندترین کتاب‌ها توسط دانشمندان برجسته نوشته شده‌است.

کتاب علمی “تاریخچه ی کوتاه زمان” نوشتۀ استیون هاوکینگ یکی از کتب ارزشمند در رای گیری شناخته شد.
کتاب علمی “تاریخچه ی کوتاه زمان” نوشتۀ استیون هاوکینگ یکی از کتب ارزشمند در رای گیری شناخته شد.

به گزارش ایسنا، انجمن Foilo در انگلستان طی رای‌گیری به دنبال تعیین ارزشمندترین آثار بود و نتایج نشان داد نویسندگان این آثار چالز داروین، آلبرت اینشتین، استیون هاوکینگ و جورج اورول و هارپر لی بود. نتایج نشان داد از هر سه کتاب ارزشمند، دو کتاب توسط دانشمندان نوشته شده‌اند. در این بین، کتاب “منشا گونه‌ها” از داروین 35 درصد آرا را کسب کرد در حالی که «تاریخچه کوتاه زمان» استیون هاوکینگ 17 درصد آرا را از آن خود کرد. اما انجیل با کسب 37 درصد آرا رتبه نخست این نظرسنجی را بدست آورد.

در این پژوهش، 2000 نفر از مردم عامه انگلیسی‌ شرکت داشتند و از آن‌ها خواسته شد از میان 30 کتاب ارزشمند، سه کتاب را انتخاب کنند. معیار این انتخاب محبوبیت یا لذت‌بردن از خواندن نبود و در طول تاریخ، کتاب‌ها ایده‌های و کشفیات موثرترین متفکران جهان را نشر دادند. این رای‌گیری نشان دادند نیمی از 10 کتاب ارزشمند آن طور که عامه انگلستان رای داده بودند، توسط دانشمندان برجسته نوشته شده‌اند.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد میزان تاثیرگذاری و اهمیت کتاب‌های انتخاب‌شده‌شان را بر روی دنیای مدرن ارزیابی کنند. کتاب‌های علمی دیگر انتخاب‌شده در این بررسی «نسبیت اینشتین» با کسب 15 درصد و کتاب Principia Mathe (اثر سه‌ جلدی درباره بنیان ریاضیات) نوشته آلفرد نورث وایتهد و برتراند راسل 12 درصد آرای محبوبیت را کسب کردند.

کتاب Double Helix که یک زندگی‌نامه خودنوشت درباره کشف ساختار دی‌ان‌ای توسط جیمز دی‌ واتسون است، نیز رده دهم این رای‌گیری از آن خود کرد. آثار کلاسیک داستانی نیز در میان این 10 کتاب برتر بودند. از آن میان می‌توان به رمان 1984 جرج اورول اشاره کرد که مقام پنجمی را از آن خود کرد و کتاب هارپر لی با عنوان «کشتن مرغ مقلد» که رده هفتم را از آن خود کرد.

منبع: dailymail

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. ببخشید، قبلا سایتی با اسم داروینی بود که کتاب اقای داوکینز رو از اون دانلود کردم. حالا هرچی میگردم اون سایت نیست. از عوامل اون سایت با سایت بیگ بنگ کسی همکاری میکنه یا خواننده هست. کتاب های روانشناسی تکاملی اون سایت رو میخواستم؟