محققان در آمریکا می‌گویند موفق شده اند کودکی را که از زمان تولد در بدنش ویروس ایدز وجود داشته، درمان کنند.
آنها می‌گویند از داروهای استاندارد استفاده کرده و دوره درمان را بلافاصله بعد از تولد وی آغاز کرده اند.داروهای این دختر که اکنون دو سال و نیم سن دارد، متوقف شده است و او تاکنون علائمی از عفونت را نشان نداده است.
_66179351_m0501034-hiv_particles,_com

با این حال گفته می‌شود باید آزمایش‌های بیشتری انجام گیرد تا مشخص شود اینگونه درمان در کودکان دیگر نیز نتیجه‌بخش است.اما این نتیجه می‌تواند آغازی برای درمان اچ‌آی‌وی-ایدز در کودکان باشد. این موفقیت نشان می‌دهد که درمان زودهنگام و شدید در کودکان می‌تواند بسیار مفید باشد و از تکثیر ویروس و آلوده شدن سلولهای بدن جلوگیری کند.

آزمایشها نشان می‌دهند این کودک باعث ابتلا دیگران نمی‌شود و تمام آزمایشهایش هم منفی بوده است و به درمان کامل بی اندازه نزدیک است، با این حال هنوز نمی توان به یقین گفت ویروس از بدن او ریشه کن شده و شاید بعدا نشانه هایی از آن یافت شود.

اگر کودک در آینده علائم بیماری را از خود نشان ندهد، دومین مورد گزارش شده از درمان اچ‌آی‌وی-ایدز در دنیا خواهد بود.دکتر دبورا پرسوآد، ویروس‌شناس در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا، یافته‌های خود را در یک کنفرانس در زمینه بیماری‌های عفونی اعلام کرده است. وی گفت: “این نشان می‌دهد که اچ‌آی‌وی را در نوزادان می‌تواند مهار کرد.” تنها مدت کوتاهی پیش از تولد این دختر، پزشکان از وجود ویروس ایدز در بدن مادرش مطلع شدند. بنابراین زمان کافی برای درمان پیش از بارداری نبود.اما تنها ۳۰ ساعت بعد از تولد، پزشکان تجویز داروهای استاندارد را آغاز کردند.در سال ۲۰۰۷ میلادی، تیموثی دی براون، نخستین فردی شد که ایدز او درمان شده است.پزشکان برای درمان وی از داروهای پیچیده تری نسبت به مورد اخیر استفاده کردند.

Read More : http://www.bbc.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.