بیگ بنگ: محققان موفق به یافتن رگ های خونی در مینی مغزهای پرورش یافته در آزمایشگاه شدند. مغزهای پرورش یافته در آزمایشگاه تنها شروعی برای دانشمندان به حساب می آیند، قدم بعدی عروق می باشد.

به گزارش بیگ بنگ، با مطالعه مویرگ های به وجود آمده در این مغز شبیه سازی شده، محققان دانشگاه براون ادعا کردند آنها می توانند بر روی سکته ها و ضربات وارد شده به مغز تحقیقات بیشتری انجام دهند. بعد از حدود سه روز از کِشت این مینی مغزها، دانشمندان دریافتند بیشتر نمونه ها به طور خود به خودی شروع به رشد کردند. بعد از بررسی دقیق این رگ ها محققان دریافتند رگ های یاد شده خود به خود شروع به رشد کرده و حاوی سلول ها و پروتئین های مشابه رگ های خونی بودند.

طبیعتا، خون در این رگ ها جریان نداشت اما “دیان هافمن-کیم” محقق ارشد این تحقیقات، اظهار داشت که او چند نظریه در مورد تشکیل این رگ ها دارد. یکی از این نظریه ها شامل استفاده از یک وسیله مخصوص برای ایجاد جریان خون در مینی مغزهای کشت شده، به نام “دستگاه سیالی کوچک” (یا microfluidic apparatus) می شود. اگر این اتفاق بیافتد، می تواند در فهم بهتر نحوه کارایی مغز و سیستم عروقی کمک کند و حتی جان چند جانور آزمایشی را نجات دهد. وجود چند موش سفید آزمایشگاهی که می توانند با این نظریه نجات پیدا کنند گواهی بر این مساله می باشد. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریۀ Neuroscience Methods منتشر شده است.

ترجمه: رضا کاظمی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: engadget.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.