دانشمندان دانشگاه وست آنجلیا در آمریکا بر اساس فاصله زمین تا خورشید و دمایی که امکان وجود آب مایع بر روی سیاره را فراهم می کند به این نتیجه دست یافته اند که شرایط قابل سکونت بر روی زمین دست کم حدود 1.75 میلیارد سال دیگر دوام دارد.

article-0-025B3BEA000004B0-360_634x394منطقه گلدیلاک: زمین در این نقطه قرار دارد، این منطقه ای است که در فاصله مناسبی تا خورشید قرار دارد و برای حمایت از حیات بسیار مناسب میباشد.

به گزارش مهر، تیم تحقیاتی برای انجام مطالعه خود از ستارگان الهام گرفت و با استفاده از سیاره‌های تازه‌کشف‌شده در خارج از منظومه شمسی (سیارات فراخورشیدی) به عنوان نمونه‌های مورد مطالعه، پتانسیل این سیارات را برای میزبانی حیات بررسی کرد.

دکتر اندرو راشبی از دانشکده علوم محیط زیست دانشگاه ایست آنجلیا و سرپرست این تحقیقات می گوید: از مفهوم “منطقه قابل سکونت” برای ارائه این تخمین ها استفاده کرده ایم؛ این مفهوم به فاصله یک سیاره از خورشیدش اشاره دارد که در آن دما امکان وجود آب مایع را بر روی سطح سیاره فراهم می شود.

130918211434-large

راشبی می گوید از مدل های تکامل ستاره ای برای تخمین پایان دوره حیات قابل سکونت سیاره استفاده کرده تا دریابد چه وقت، دیگر زمین در منطقه قابل سکونت نخواهد بود. وی تخمین می زند زمین شرایط قابل سکونت خود را حدود 1.75 تا 3.25 میلیارد سال دیگر متوقف خواهد کرد و پس از این زمان خواهد بود که زمین وارد منطقه داغ خورشید خواهد شد – منطقه ای که دمای آن، آن قدر بالاست که دریاهای زمین همگی تبخیر خواهند شد. راشبی می گوید انقراض فاجعه بار و نهایی برای همه حیات در آن زمان روی خواهد داد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Astrobiology منتشر شده است.

Read More : http://www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130918211434.htm

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.