بیگ بنگ: بر اساس مطالعه ای 4 ساله روی بیش از 200,000 مرد و زن، دو سوم سیگاری ها در خطر مرگ هستند. این مطالعه که مرگ 10 سال پیش از موعد برای سیگاری ها را تخمین می زند، در BMC Medicine انتشار یافته است.

cigarette_gun_by_slim45hady-d3cxkm2به گزارش بیگ بنگ، امیلی بنکز (Emily Banks) از دانشگاه ملی استرالیا گفت: « تاکنون می دانستیم که سیگار کشیدن خطرناک است، اما به تازگی شواهد مستقیم و مستقلی جهت اثبات یافته های بین المللی موجود بدست آورده ایم.» پیش ازین محققان تصور می کردند که تنها نیمی از سیگاری ها در اثر بیماریهای مرتبط با استعمال سیگار – همچون سرطان، بیماریهای قلبی و تنفسی – از بین می روند. اما مطالعات جدید U.K. women، British doctors و American Cancer Society این آمار را تا %67 بالا برده است.

تیم پژوهشی با بررسی پاسخنامه ها و سوابق بستری 204,953 نفر طی سالهای 2006 تا 2009 – که %7.7 آنها سیگاری و %34.1 آنها ترک کرده بودند – به 5593 مورد مرگ در سال 2012 رسید. همچنین ریسک 3 برابری مرگ پیش از موعد در سیگاری ها مشاهده شده است، به علاوه محققان دریافتند که کشیدن 10 سیگار در روز، احتمال مرگ را 2 برابر و کشیدن یک بسته در روز این احتمال را 4 تا 5 برابر بیشتر می کند. خبر خوب اینکه احتمال مرگ با مدت زمان ترک سیگار تناسب معکوس دارد؛ بطوریکه احتمال مرگ افرادی که پیش از 45 سالگی سیگار را ترک می کنند، چیزی نزدیک به غیر سیگاری هاست. این مقاله در biomedcentral منتشر شده است.

ترجمه: حامد احدی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: eurekalert

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.