ماده ای که حتی در مرکز زمین ذوب نمی شود!

بیگ بنگ: دانشمندان موفق به کشف یک ماده خاص شدند که می تواند رکوردهای مربوط به بالاترین درجه حرارت برای ذوب را دستخوش تغییر کند.

1360976093676533419به گزارش بیگ بنگ به نقل از سیناپرس، تیم تحقیقاتی فعال در دانشگاه براون موفق به انجام یک کشف تاریخی شده اند. این تیم در کاوش های خود توانسته اند به ماده ای دست پیدا کنند که در میان تمامی موادی که تا به امروز شناخته شده اند، دارای بالاترین درجه حرارت مورد نیاز برای ذوب شدن است. این ماده که به طور باورنکردنی در برابر حرات مقاوم است می تواند حتی در برابر مواجهه با گرمایی به میزان۷۴۶۰  درجه فارنهایت برابر با ۴۴۰۰ درجه کلوین و ۴۱۲۷ درجه سلسیوس نیز شکل و فرم فیزیکی خود را حفظ کند. برای این که بدانید این ماده تا چه میزان می تواند در برابر حرارت مقاومت کند باید به شما بگوییم که ۴۱۲۷ درجه سانتی گراد عملا نزدیک به دو سوم حرارت تولید شده توسط خورشید است.

به این ترتیب این ماده می تواند به مرکز زمین فرستاده شده و بدون اینکه دچار آسیب شود، از این مکان باز گردانده شود. البته برای این آزمایش ها دانشمندان مجبور به شبیه سازی حرارت یاد شده در سطح اتمی شدند تا بتوانند به مقاومت حرارتی این ماده دست پیدا کنند زیرا هنوز امکان ساخت این ماده در دنیای فیزیکی وجود نداشته است و تنها محاسبات دقیق نشان از وجود این ماده داشته اند.

1360976093797029035دانشمندان به دنبال این هستند که بتوانند این ماده را به شرایطی برسانند که بتوان آزمایش های اصلی و حقیقی را بر روی آن انجام داد و در صورتی که بتوانند در این زمینه موفق باشند آنگاه می توان شاهد این بود که برای نخستین بار انسان امکان بررسی دقیق مرکز زمین را یافته است. برای مطالعه موارد بیشتر در این باره می توانید به صفحه وب سایت براون مراجعه کنید.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: gizmodo

1. manam گفت:

اگه بشه برای تولید سفینه های فضایی استفاده بشه خیلی عالی میشه اینجوری میتونن سفینه هایی بسازن که به خورشید نزدیکتر بشن.

2. علی گفت:

چه خبر ناقص و مبهمی. از سایت بیگ بنگ توقع نداشتم

3. Astronomy گفت:

میشه یکم درباره ی نمودارتوضیح بدید؟!درضمن خیلی ناقص بود خبر.
    پیشنهاد خیلی جالبه که ازش برای ساختن فضاپیماهااستفاده بشه:)

4. siavash گفت:

مشکل رفتن به مرکز زمین تنها دمای بالا نیست بلکه فشار بالا نیز موثر است. مثلاً در عمق بالا تر از ۶۰۰۰ متر یعنی یک هزارم شعاع زمین ترکیب الماس مصنوعی نیز در چا های high temperature در حفاری نفت دچار تغییر شکل و دفرم شدن می شوند.