مجوز زنده کردن مردگان برای یک شرکت زیست‌ فناوری صادر شد!

بیگ بنگ: یک شرکت زیست‌فناوری آمریکایی در اقدامی بحث‌ برانگیز مجوز استفاده از ۲۰ بیمار که از نظر بالینی مرگ مغزی محسوب می‌شوند را برای زنده کردن سیستم عصبی آنها به دست آورده‌ است.

صحنه ای از سریال "بازی تاج و تخت" و زنده شدن جان اسنو - تزئینی

صحنه ای از سریال “بازی تاج و تخت” و زنده شدن جان اسنو – تزئینی

براساس گزارش تلگراف به نقل از همشهری، در صورتی که این شرکت بتواند با موفقیت بخش‌های بالایی نخاع، جایی که ریشه پایینی مغز از آن آغاز می شود، در این افراد را زنده کند، این احتمال وجود دارد که عملکردهای حیاتی بدن انسان از جمله تنفس و تپش قلب،‌کاری که این بیماران تنها با کمک دستگاه قادر به انجام آن هستند، احیا شوند.

به گفته ایرا پاستور مدیر عامل شرکت زیست‌ فناوری بیو‌کوارک این پروژه اولین دوره از چنین دوره آزمایشی به شمار می‌رود که قدمی دیگر در مسیر وارونه‌سازی روند مرگ در زندگی انسان خواهدبود. محققان در این شرکت که مجوز آغاز دوره آزمایشی خود را از هیات رسمی بازبینی در موسسه ملی سلامت در آمریکا و هندوستان دریافت کرده‌اند،‌ می‌گویند قصد دارند استفاده از بیماران مرگ‌مغزی برای انجام پروژه ReAnima را بلافاصله آغاز کنند.

فاز اول این دوره آزمایشی بررسی احتمال احیای مرگ مغزی با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌ها از جمله مدیریت داروها، تحریک عصبی و لیزر درمانی است. در صورتی که این تکنیک پاسخگو نباشد، دانشمندان امکان اثرگذاری روی مننژ مغز،‌ لایه‌ای که میان جمجمه و سطح مغز واقع شده را بررسی خواهند کرد و در حین انجام این بررسی‌ها نشانه‌هایی مانند نبض، غلظت اکسیژن خون، فشار خون و تنفس را تحت نظر می‌گیرند.

MRI_scan_2938831b-large_trans++pJliwavx4coWFCaEkEsb3kvxIt-lGGWCWqwLa_RXJU8پس از دریافت موافقت‌ نامه از سوی خانواده بیماران مرگ‌مغزی، متخصصان آزمایش‌های خود روی ۲۰ بیمار مرگ‌ مغزی را در دوره‌ای ۶ هفته‌ای در بیمارستان آنوپام در رادراپور هندوستان آغاز خواهند‌ کرد و امیدوارند طی دو تا سه ماه پس از آغاز آزمایش نتایج مثبتی را شاهد باشند. در این دوره چهار تکنیک درمانی برای زنده کردن بیماران مرگ مغزی مورد استفاده قرار خواهد‌ گرفت:

• تزریق روزانه پپتید‌ها به درون نخاع
• تزریق سلول‌های بنیادین به مغز دوبار در هفته
• لیزر درمانی جمجمه، درمانی غیرجراحی که در آن با استفاده از نور به درون جمجمه فرد نفوذ می‌شود تا فرایند بهبود طبیعی بدن فعال شود.
• تحریک عصبی، تکنیک درمانی غیرجراحی دیگری که شامل شک‌های الکتریکی به اعصاب است

به گفته پاستور برای انجام این طرح، ابزار احیا کننده زیستی با دیگر تجهیزات پزشکی موجود که معمولا از آنها برای تحریک سیستم عصبی مرکزی استفاده می‌شود، ترکیب شده‌اند. محققان قصد دارند دریابند که آیا این ترکیب می‌تواند به آغاز دوباره فرایند بازتولید سلولی منجر شود؟

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: telegraph.co.uk

1. الف گفت:

با سلام
    در مطلبی از دانشمندی! ایرانی میخواندم که در مورد مفهوم دوگانه ذره و موج بودن اشکال گرفته بود که این محال است که فوتون بتواند هم ذره ای پرافتخار کند و هم موجی
    بلکه معتقد بود ساختار فوتون هم قسمتی ذره ای و هم قسمتی موجی دارد که در محیط های مختلف یک قسمت آن نمود پیدا میکند یعنی اگر جایی موجی است به خاطر ساختار قسمت موجی اش است و اگر گاهی ذره است برعکس
    میخواستم بدانم آیا این توجیه صحیح است?

واقعا میشه مرگ مهار کرد؟؟؟؟؟؟اایا امکان پذیر هست که انسان برای همیشه زنده باشه؟؟؟؟؟؟؟

• سیما گفت:

فکر کنم فقط سر تیتر رو خوندی نه موضوع رو ؟؟؟

• مصطفی گفت:

در واقع دانشمندان بسیاری در گوشه و کنار جهان روی پروژه هایی از این دست کار میکنند:
      گروهی در حال پژوهش بر روی ژن های عامل پیری هستند که کم و بیش به پیشرفت هایی دست یافتند
      گروهی در حال انجماد زیستی نسوج مغز افراد جانبخته هستند تا بتوانند با پیوند مغز شخص صاحب مغز را به زندگی برگردانند