بیگ بنگ: به گفته ی دانشمندان تفاوت کلیدی بین گونه های انسان و نئاندرتال ها در چگونگی مصرف انرژی برای بدن است. این تحقیات نشان می دهد که چرا انسان تا عصر مدرن بقا پیدا کرده، در حالی که عموزاده های نئاندرتال ما از بین رفته اند.

image_1481e-neanderthalبه گزارش بیگ بنگ، یکی از مقالات جالب و طولانیِ Vox.com تفاوت زندگی بین گونه های انسان های هوشمند و نئاندرتال ها را بررسی کرده است. (هر فرد زنده ای که منحصرأ آفریقایی تبار نیست به نوعی دارای اصل و نسبِ نئاندرتال ها است. به نظر می رسد نئاندرتال ها هرگز به آفریقا نرفتند.) برنارد وود استاد دیرینه مردم شناسی در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید: نئاندرتال ها تقریبا به 600 یا 700 کالری در روز بیشتر از یک انسان مدرن نیاز داشتند تا غذای بدن های مقاومترشان را فراهم کنند، [وود توضیح می دهد] – این میزان در زمان فراوانی عالی بود اما در زمان قحطی فاجعه بار بود. آنها یک وانت کامیون پرمصرف گازی از جنس انسان بودند.

به این طریق می توان توضیح داد چرا گونه های هوشمند انسانی، نئاندرتال ها را در رقابت شکست دادند، حتی با آنها جفتگیری کردند. واضح نیست نئاندرتال ها چقدر باهوش یا اجتماعی بودند، اما می دانیم که آنها هرگز باندهای بزرگ و تهاجمی که انسان های هوشمند تشکیل دادند را شکل ندادند. آنها چاق تر و حجیم تر از ما بودند و استخوان های درشت و پیشانی کوتاه داشتند. همچنین تعداد آنها رفته رفته کاهش پیدا کرد و سپس در حدود 40 هزار سال پیش به طور کلی از بین رفتند.

پیشنهاد وود مبنی بر اینکه نئاندرتال ها به اندازه ی کافی انرژی نداشتند تا در دوره های قحطی بقا پیدا کنند، متقاعد کننده بود. (وی سپس اشاره کرد، نئاندرتال ها قصد داشتند میلیون ها سال زنده بمانند، یعنی طولانی تر از طول عمر ما.) برای وضوح این امر ودد توضیح داد که این تفاوت در نیاز به کالری توضیح کاملِ مرگ و میر نئاندرتال ها است، در واقع آنها گونه ای بودند که منابع بیشتری نیاز داشتند؛ بیشتر از چیزی که دنیا می تواند برایشان فراهم کند!

ترجمه: سحر الله وردی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: businessinsider.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. سلام
    به نظر من فقط غذا و کالری باعث انقراض نئاندرتال ها نبوده اخه خیلی از جانور ها هستند که کالری بیشتر از انسان ها مصرف میکنند مثل خرس پاندا و …

  2. دایناسور ها دو گروه بودند گوشتخوار و گیاهخوار این به خودی خود یه اکو سیستم کامل رو تشکیل میداده.ینی توازن بین مصرف گیاهان و گیاهخواران که گوشتخوارها هم عمر کوتاه تری داشتند هم تولید مثل کمتری که همین دلایل بقای میلیون سالیه دایناسورها بوده.ولی نئاندتالها نه به اندازه ی یه درنده قدرت داشتند که در راس هرم غذایی قرار بگیرن نه اونقد تولید مثل داشتند و عمر بلن که مثل گیاهخواران به عمر میلیون سالی دست پیدا کنن.داستان از ائنجا شروع شد که انسان از دستهاش به عنوان اهرم استفاده رد همین امیر استارتی بود به جهش ژنتیکی و بزرگتر شدن و در نتیجه فعال تر شششششدن مغز تا جایی که انسان امروز نه تنها در راس هرم غذاییه بلکه به بقای نسل انواع جانوران کمک میکنه.مشکل نئاندرتالها دو قطبی بوده نه اونقد قوی بودند که از هرجایی انرژی و کالری لازم رو به دست بیارن نه اونقدر زیرک که برای خودشون یک اکو سیستم بسازن.چه بسا اگه شهر نشینی شکل نمیگرفت و دامداری و کشاورزی پدید نمی اومد انسن هم 10000 سال پیش منقرض میشد.ما مدیون اجدادمون هستیم که خودشون رو از حیوانات جدا کردن با شروع استفاده بهینه از مغ.من معتدم اگر زمین بقا داشته باشه 1میلیون سال بعد کلاغها دلفینها و همچنین میمون ها به هوش امروزی انسانها میرسن

  3. منم با سامان موافق هستم فکر نمی کنم کمبود غذا علت انقراض نئاندرتال ها بوده باشه .

  4. یعنی کالری مصرفی نئانترنالها از دایناسورها که میلیونها سال بر جهان حکمرانی میکردند بیشتر بوده است. جهان منابع کافی را همواره در اختیار گونه های پرمصرفتر قرار داده و به ندرت گونه ای را میتوان یافت که بخاطر کمبود منابع انرژی منقرض شده باشد.