دانشمندان آلمانی از درمان موفقیت‌آمیز یک کودک مبتلا به فلج مغزی با کمک سلول‌های بنیادی بندناف خبر دادند.

C67

محققان بیمارستان بوخوم آلمان با استفاده از سلول های بنیادی که از خون بند ناف در بدو تولد گرفته شده بود، کودک دو ساله ای را که بدلیل فلج مغزی در وضعیت زندگی نباتی قرار داشت، به زندگی طبیعی بازگرداند. این کودک دو ساله که نام وی اعلام نشده است، در نوامبر 2008 میلادی در اثر ایست قلبی، دچار فلج مغزی (cerebral palsy)‌ و به تبع آن بروز صدمات جدی به مغز شد که وی را در مرحله زندگی نباتی قرار داد.

دکتر «آرنه یانسن» از پزشکان معالج وی تأکید می کند: در شرایطی که پزشکان امید کمی به بهبود این کودک داشتند، والدین وی خواستار درمان فرزندشان با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف شدند. حدود 9 هفته پس از آسیب مغزی، در ژانویه 2009 این کودک تحت درمان با سلول های بنیادی قرار گرفت و روند بهبود بیمار در دوره های دو، پنچ، 12، 24، 30 و 40 ماه پس از درمان بدقت مورد ارزیابی قرار گرفت.

شانس درمان چنین صدمات مغزی تنها حدود شش درصد است، اما دو ماه پس از درمان با سلول های بنیادی، اسپاسم عضلانی بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافت. پس از گذشت 40 ماه از این شیوه نوین درمانی، روند بهبود بسیار خوب توصیف شده و کودک قادر به راه رفتن با کمک دیگران، غذا خوردن بصورت مستقل، صحبت کردن، خندیدن و ساخت جملات چهار کلمه ای است. درمان های توانبخشی کودک همچنان ادامه دارد، اما هنوز مشخص نیست که چه میزان از صدمات مغزی با کمک این روش درمانی قابل بهبود است؛ آزمایش های صورت گرفته روی حیوانات نشان می دهد، سلول های بنیادی قادر به حرکت بسمت بافت آسیب دیده مغزی و ترمیم آن هستند.

article-2330338-19FE1AA0000005DC-164_636x365

در ماه مارس 2013 مطالعه تکمیلی در کره جنوبی بر روی 100 کودک انجام شد و پزشکان از درمان کودکان مبتلا به فلج مغزی با استفاده از خون بند ناف آلوژنیک برای نخستین بار خبر دادند. دکتر «یانسن» خاطر نشان می کند: نتایج بدست آمده در شیوه درمانی این کودک در کنار تحقیقات محققان کره ای، شک و تردیدهای موجود در خصوص اثربخشی درمان با سلول های بنیادی خون بندناف را از بین می برد.

نتایج دستاورد پزشکان بیمارستان بوخوم آلمان در مجله Case Reports in Transplantation منتشر شده است.

ایسنا

Read More : http://www.dailymail.co.uk/health

 

http://www.heraldscotland.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. باسلام . ادرس بیمارستان بوخوم المان وچگونگی مراجعه به بیمارستان را خواهشمندم درصورت امکان ارسال فرماید.یابهرصورتی که بتوان به بیمارستان مراجعه کرد.

  2. با سلام، بنده پسر بچه ای دارم که از بدو تولد دچار cpشده اکنون شش سال دارد از نوع عضلات شل که توان راه رفتن ندارد با دیدن این مطالب خوشحال شدم برای شروع درمان با سلول‌ها ی بنیادی باید به کجا مراجعه کنم در حال حاضر مشهد هستیم لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

  3. با تشکر از اطلاع رسانی ارزشمند شما.
    من مراقبت از بیمار فلج مغزی را به عهده دارم که از بینایی بی بهره است با تلاش کار درمانی و گفتار درمانی کمی از اسپاسمها برطرف شده اشت.
    با مطالعه این مبحث نور امیدی در وجودم دمیدن گرفت.
    آرزومندم بتوانم با پزشک متخصص در کاربرد سلولهای بنیادی در فلج مغزی ارتباط برقرار کنم. در خواست راهنمایی دارملطفن.

  4. با سلام و عرض ادب ..بسیار خوشحال و امیدوار شدم..من خودم به بیماری A.L.S مبتلا هستم و در حال حضر تامی اعضای بدنم دچار اختلال خرکتی و فلج میباشد…البته دستانم تا حد 20 درصد کارائی دارد آنقدر که بتوانم با کامپیوتر کار کنم.میتوانم صحب کنم و غذا را با کمک همسرم بخورم و فرو دهم….و هوشیاری کامل دارم ..ولی در مجموع توان حرکتی ندارم و لزوما با کمک پرستار و ویلچیر امور شخصی انجام میشود..در مدت 6 سال درمانهای زیادی در ایربا ان و کشورهای ترکیه .چین ..استرالیا انجام داده ام ..حال با عنایت به مراتب فوق آیا امکان استفاده از سلول های بنیادی برای درمان من به هر میزان هزینه وجود دارد ؟؟ امیوارم پاسخ مثبت باشد…در خاتمه اضافه میکنم که …..سن من 64 سال و شغلم مدیریت یک شرکت بزرگ نساجی در کاشنان …با سابقه 36 سال کار مداوم اجرائی…با آرزوی موفقیت برای تمام عزیزانی که شبانه روز برای درمان بیماران صعب العلاج زحمت میکشند ..خدا نگهدار ..قربان شما ..محمود وثقی..8/3/92