پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند مدعی شده که تمام حیوانات و گیاهان زمین در چند میلیارد سال آینده از بین خواهند رفت, جالب اینجاست که آخرالزمان قرار است به دلیل میزان بسیار کم دی‌اکسید کربن به جای میزان زیاد آن در جو رخ بدهد.

در حال حاضر متخصصان در تلاش برای یافتن راههایی برای کاهش سطوح گازهای گلخانه‌یی به منظور اجتناب از غیرقابل کنترل شدن گرم شدن جهانی هستند, اما با بالاتر رفتن سن خورشید و داغتر شدن آن، تبخیر و واکنش های شیمیایی بیشتر با آب باران باعث کم شدن هرچه بیشتر دی‌اکسید کربن خواهد شد.

article-2352717-1A9A9021000005DC-205_634x349

دانشمندان معتقدندهمانطور که درجه حرارت خورشید بالا می رود، بسیاری از نقاط زمین شبیه این منطقه در چشمه آب گرم پارک ملی یلوستون در وایومینگ، ایالات متحده آمریکا می شود. یک مطالعه جدید نشان می دهد همه حیوانات و گیاهان در چند میلیارد سال آینده اززمین  محو خواهند شد،

به گفته دانشمندان در کمتر از یک میلیارد سال آینده سطوح این گاز برای زنده ماندن گیاهان فتوسنتزی بسیار پائین خواهد آمد. با این رویداد، حیات شناخته شده در زمین کاهش خواهد یافت. با کاهش گیاهان، حیوانات گیاهخوار نیز از بین می‌روند که همچنین منجر به کاهش حیوانات گوشخوار که آنها را شکار می کنند خواهد شد, در نهایت میکروب ها تنها چیزهایی هستند که باقی خواهند ماند و بسیاری از آنها از عمر بسیار کوتاهی برخوردار خواهند بود.

در یک میلیارد سال بعدی، اقیانوس ها به طور کامل خشک شده و تنها سخت‌جان ترین میکروبها باقی خواهند ماند, موجودات باقیمانده نیز باید با دماهای بسیار بالا و تابش شدید فرابنفش سازگار شوند. این پیش‌بینی در نشست ملی نجوم در دانشگاه سنت اندروز ارائه شده که بر اساس یک شبیه‌سازی رایانه‌یی از تاثیر تغییرات طولانی مدت خورشید بر زمین است.

با بالاتر رفتن سن خورشید در میلیاردها سال آینده، انتظار می‌رود که این ستاره ثابت باقی بماند اما درخشش آن نسبتا افزایش یابد. تابش شدید فزآینده آن باعث گرمتر شدن زمین تا اندازه‌ای خواهد شد که آب اقیانوس ها بخار شود. به گفته محققان این پژوهش می‌تواند کاربردهایی برای جستجوی حیات بیگانه داشته باشد, تا زمانی که حیات به طور کلی از زمین حذف شود، تنها جوی از نیتروژن و دی‌اکسید کربن باقی خواهد ماند و متان تنها نشانه حیات فعال خواهد بود.

Read More : http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2352717/The-end-world