چرا یک به علاوه یک می شود دو ؟

Bertrand Russell and Whitehead
دو ریاضیدان و فیلسوف برجسته انگلیسی به نام های برتراند راسل و آلفرد نورث وایتهد، هشت سال از عمر خود را به طور مشترک صرف نگارش کتابی کردند، که پس از تکمیل به یکی از شاهکارهای ریاضیات جهان تبدیل شد. این کتاب که « Principia Mathematica » به معنای « اصول ریاضیات » نام گرفت شامل سه جلد و تقریبا ۲۰۰۰ صفحه است که برای نخستین بار در سال ۱۹۱۳ میلادی منتشر شدو راسل و وایتهد در این اثر به یادماندنی سعی کرده اند که ریاضیات و قواعد ریاضی را تماما بر مبنای مفاهیم استخراج کنند.
01022013797ggg
بنابر نظر کارشناسان انتشارات « کتابخانه نوین » آمریکا که حدود یک قرن قدمت دارد و اثار علمی و ادبی بزرگ و کلاسیک جهان را چاپ می کند ، کتاب اصول ریاضیات به عنوان بیست و سومین کتاب مهم قرن بیستم در کنار آثار بزرگی نظیر “مارپیچ مضاعف” جیمز واتسون و … انتخاب شده است. در دایره المعارف فلفسه دانشگاه استنفورد هم آمده است که کتاب اصول ریاضیات راسل و وایتهد که سعی دارد تا دانش ریاضیات را به طور کامل براساس منطق تبیین کند، در توسعه و فراگیر شدن مبحث منطق ریاضی در جهان نقش اساسی داشته است. در واقع این کتاب ، نهضتی را در پژوهش درباره مبانی ریاضیات در قرن بیستم به راه انداخت. بدین ترتیب می توان گفت که کتاب اصول ریاضیات پس از کتاب ارغنون ارسطو تاثیرگذارترین کتاب تاریخ در زمینه منطق بوده است. از موارد جالب موجود در این کتاب، اثبات مشهورترین و همین طور بنیادی ترین رابطه دنیای ریاضیات است. راسل و وایتهد پس از چند صفحه از کتاب سرانجام بر مبنای منطق ریاضی ثابت کردند که ۲=۱+۱

1. ایلیاد گفت:

فیزیک جدید منطق سنتی رو هم به چالش گرفته. مثلاً “یک ذره در دو مکان می تواند وجود داشته باشد”

• ام گفت:

هرگز این طور نیست. یک ذره فقط در یک مکان می تونه وجود داشته باشه. چیزی که شما شنیدی این بوده مثلا می گن یک الکترون در یک لحظه میتونه چند جا باشه. خب الکترون و اصولا در ابعاد کوچیک خاصیت موجی ماده خودش رو نشون میده. در اصل الکترون اینجا دیگخ یه ذره نیست بلکه یه موج هستش که خوب اصلا مکان واسش معنا نداره بلکه طول موج معنا داره. بله اگر خاصیت ذره ای بودن الکترون رو در نظر بگیریم در یک لحظه فقط و فقط در یک مکان حضور داره. این در اصل همون چیزی هست که بهش میگن اصل عدم قطعیت.

2. nima گفت:

با سلام خدمت تیم و مخاطبان سایت بیگ بنگ

ایا این کتاب به فارسی برگردان شده؟
    اگر جواب مثبت هست از کجا باید تهیه بکنم؟

در صورتی که این کتاب را دارید ، میتوانید انرا به من بفروشید یا اجاره بدید؟

در صورتی که خود این کتاب را ندارید ولی میدانید کجا میتوان تهیه کرد، لطفا یا ادرسی بدهید یا خود انرا از طرف من تهیه بکنید تا کارمرزد در خوری بابت این کار تقدیدمتان بکن.

(در صورتی که کتاب در دسترس بود و توانایی این کار را داشتید قبل از اقدام هماهنگ بکنید تا قیمت خرید یا اجاره کتاب و کارمزد تهیه کتاب و کارمزد بسته بندی و هزینه پست را برایتان واریز بکنم)

ممنون

3. Yasamin گفت:

باسلام و خسته نباشید. از کجا میشود این کتاب را تهیه کرد؟

4. shin گفت:

ولی من میتونم ثابت کنم که:
    ۱+۱=۱