بیگ بنگ: بیائید دقیقا از همین ابتدا این را از سر خودمان بپرانیم: مثلث برمودا چرند است. به هیچ وجه هواپیماها و قایق‌ها، نسبت به آن میزانی که در بخش‌های دیگر جهان گم می‌شوند، در فضای بین پورتوریکو، فلوریدا و برمودا گم نمی‌شوند ـ اصلا هیچ اهمیت آماری برای این منطقه وجود ندارد. با وجودی که مکانیزم‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌تواند قایق‌ها را در اقیانوس غرق کند، اما تقریبا هیچ کدام آز آن‌ مکانیزم‌ها در مثلث برمودا وجود ندارد.

به گزارش بیگ بنگ، با وجود این، برمودا دوباره خبرساز شد. گرچه در ابتدا برای یک بار دیگر، توضیحات بی‌معنی ساده در پس این اسطوره را تقویت کردیم، اما خوشبختانه برای اولین بار در سال‌هاست که گزارش‌ها در واقع نشان می‌دهد که به سادگی این پدیده وجود ندارد. کارل کروزلنیکی ـ یک فرد علمی خوش‌بیان معروف از استرالیا در طی مصاحبه‌ای با news.com.au ـ اشاره می‌کند:« تعداد کشتی‌ها و هواپیماهایی که در این منطقه ناپدید می‌شوند بر اساس درصد مشابه با هر جای دیگری در جهان است. در واقع اینجا نزدیک به استوا است، بخش ثروتمندی از جهان، بنابراین ترافیک زیادی وجود دارد.»

طبق گفته کروزلنیکی افسانه‌ی پشت مثلث برمودا زمانی شروع شد که بین جنگ جهانی اول و دوم، چندین گردان خبرساز ارتش ـ و پس از آن مأموریت‌های نجات آنها ـ در این منطقه غرق شدند. در واقعیت، آب و هوای وحشتناک و هواپیماها و قایق‌های غیرمحکم مسئول بسیاری از ناپدیدشدن‌ها هستند. بعضی از خلبانانی که در طول روز گم شده بودند نیز سابقه‌ی اشتباهات فاجعه‌باری داشتند، از جمله گم شدن مکرّر، نوشیدن زیاد قبل از پرواز، و حتی عدم استفاده از تجهیزات هوانوردی مناسب روی کشتی.

در بسیاری از موارد اجساد و لاشه‌ها هرگز پیدا نشد اما این موضوع با توجه به اینکه حجم عظیمی از آب وجود دارد که فوق‌العاده عمیق هم است، تعجب آور نیست. حتی امروزه با وجود پیشرفت‌های گسترده در تکنولوژی شناسایی و ردیابی، بقایا و لاشه‌های هواپیماها و قایق‌ها به ندرت پیدا می‌شود. با این وجود، این ترکیب از گم شدن خدمه‌ و ناپدیدشدن‌های بسیار تبلیغاتی باعث ایجاد افسانه شد. با وجود این واقعیت که مدت زیادی است معلوم شده که هیچ چیز غیر طبیعی و عجیب و غریبی در مورد منطقه برمودا وجود ندارد اما بسیاری از فرضیه‌ها تلاش دارند این ناپدیدشدن‌ها را «توضیح دهند» ـ و این فرضیه‌ها از علمی گرفته تا عجیب و غریب را شامل می‌شوند.

اخیرا مردم بیان داشته‌اند که حباب‌های متان که از مخازن یخ‌زده‌ی زیر دریا بالا می‌آیند، قایق‌ها را می‌بلعند. گرچه از لحاظ علمی این موضوع تا حدودی قابل قبول است اما مشکلی دارد: هیچ ذخایر متانی در زیر این مثلث وجود ندارد. به طور خلاصه، هیچ یک از سازمان‌های علمی معتبر، مثلث برمودا را چیزی حقیقی و با اصالت نمی‌دانند. بنابراین خوشایندتر است که برای یک بار هم که شده هر فرد ِ دیگری هم این گونه فکر کند.

ترجمه: زهرا جهانبانی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: iflscience.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه

  1. سبلام من فکرمیکنم همیشه بایدبرای هرچیزیه خوراکی باشه واکثرادعاهای اسرارناشناخته مثل مثلث برمودا و…هم خوراک عقلی انسان های بی خرده که بایدهم باشه والا بانبوداین خوراک ها فاجعه های بزورگترازهمنوع خواری بوجودمیاد

  2. هیچکدام از این یافته های علمی و نظر دانشمندان، تعدادی از مردم متوهم و معتقد به اسرار ناشناخته را از باور خود باز نمی دارد! عده ای هستند که به مطالب شبه علمی مانند مثلث برمودا و یوفو ایمان دارند و بهیچوجه حاضر نیستند عقیده خود را کنار بگذارند!!!

    1. چشم چون سایت بیگ بنگ گفت، از سرمان میپرانیم!
      نه میشه گفت بطور قطع حقیقت داره نه اینکه اینقدر با اعتماد بنفس بگیم چرنده!
      همه گزارششا دروغ، پس ماجرای پرواز اسکادران 19 که خلبانان جنگی طی یک مانور همه با هم ناپدید شدن و مخابره های عجیب دادن هم حواسپرت و ناشی بودن؟!