بیگ بنگ: دانشمندان دانشگاه ایلینویز با توسعه روشی جدید به دنبال استفاده از یک داروی ضد سرطان مورد تائید به نام Targretin یا bexarotene هستند.

nanobubbles-liver-cancer-1به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، این دارو معمولا به صورت یک کپسول برای درمان لنفوم جلدی سلول T که یک نوع سرطان سیستم ایمنی بدن است، ارائه می‌شود. اما گروه محققان برای مقابله مناسب با تومورهای جامد، نیاز به مهندسی مجدد دارو دارند. هیچ‌یک از روش‌های درمانی سرطان آسان نیستند، اما حمله به یک تومور در کبد یک فرایند بسیار مشکل‌ساز است که به طور معمول نیازمند عمل جراحی است.

این روش جدید با تکیه بر نانو‌حباب‌ها که داروهای ضد سرطان را به داخل تومور رسانده و برای انتشار محموله خود در زمان مناسب می‌ترکند، می‌تواند به ارائه یک رویکرد کمتر‌ تهاجمی کمک کند. این حباب‌ها در یک مدل درون‌جانداری با استفاده از یک کاتتر انعطاف پذیر در کبد خوک قرار داده شدند. در طول فرایند درونی‌سازی سلولی، از امواج فراصوت برای ترکاندن نانو‌حباب‌ها و فعال‌سازی و انتشار پیش دارو در داخل سلول‌های سرطانی استفاده شد.

nanobubbles-liver-cancer-2دیپانجان پن، محقق ارشد این پژوهش اظهار کرد: استفاده از یک مدل سرطان خوکی برای غربالگری دارو که به ندرت صورت می‌گیرد، به ما یک فرصت عالی برای بررسی طبقه‌بندی جدید نانو‌ حباب‌های درمانی در یک سیستم بالینی نزدیک به انسان را می‌دهد. به علاوه، این پژوهش به طور منحصر به فرد به بررسی سیستم از اتمی به مولکولی آن گاه به سلول، بافت و پس از آن سطح اندام می‌پردازد.

با کسب این نتایج، گام بعدی می‌تواند آزمایش این حباب‌ها در انسان‌ها باشد. این محققان اظهار کردند که این روش جدید علاوه بر ارائه یک جایگزین بالقوه برای عمل جراحی، یک مکانیسم انتشار بسیار خاص است که می‌تواند درمان‌های دارویی دقیق‌تری را ارائه دهد. این پژوهش در مجله ACS Nano منتشر شد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: University of Illinois