بیگ بنگ: دانشمندان دانشگاه شفیلد با كشف شكل‌هاي بيگانه در جو زمين مدعی شدند نوعی حیات فرازمینی کشف کرده اند.این تیم بالن‌های «استریلی» را برای تحقیقات به ارتفاع ۲۷ کیلومتری زمین فرستاده بودند و وقتی بالن‌ها به زمین بازگشتند، با بررسی نمونه‌های که با وسایل نمونه‌برداری مخصوص در آن ارتفاع گرفته شده بود، متوجه ارگانیسم‌های شده‌اند، ارگانیسم‌های که به گفته دانشمندان «به میزان ۹۵ درصد» زمینی نیستند.

biologicalentitiesfromthestratosphere2-1-762x428

گروهي از دانشمندان اخترشناس بريتانيايي خبر از وجود شكل‌هاي بيگانه كوچكي در جو زمين دادند. به عقيد محققان، اين شكل‌ها در نگاه اول به صورت بادكنك‌هاي فشرد‌ه‌اي به نظر مي‌رسند. وجود اين موجودات بيگانه در اتمسفر همراه با باران شهاب‌سنگ‌ها طي ماه گذشته ديده شده‌اند. به گفته كارشناسان و اخترشناسان دانشگاه شفيلد، اين اشكال در لايه‌هاي استراتوسفر ناپديدشده‌اند.

پروفسور ميلتون وين‌رايت كه به عنوان مدير پروژه تحقيقاتي فعاليت مي‌كند در اين باره مي‌گويد: ابتدا تصور مي‌شد اين موجودات عجيب بادكنكي طي فرايندهاي مختلف از زمين وارد جو استراتوسفر شده‌اند در صورتي كه چنين ذراتي نمي‌توانند تا ارتفاع 27 كيلومتري به سمت بالا حركت كنند. وی افزود 95 رصد از ساختار بیولوژیکی این ذرات منشاء فراز زمینی دارند.

biologicalentitiesfromthestratosphere-1-762x428

این موجودات ۳۰۰ میکرونی که شبیه دیاتوم‌ها هستند هم نمی‌توانند از سطح زمین تا آن ارتفاع رفته باشند، بعضی از نمونه‌ها غبار کیهانی داشتند، احتمالا آنها طی یک بارش شهابی، بعد از در هم ریختن و ذوب شدن شهاب‌سنگ‌ها در جو زمین آزاد شده‌اند.این موجودات زنده نیستند، اما احتمالا DNA قابل استخراج دارند.

تنها فوران خشونت‌آميز آتشفشان‌هاي موجود مي‌توانست سببب ايجاد اين شكل‌ها شود ولي ظرف سه سال گذشته چنين فوراني صورت نگرفته است. تنها نتيجه‌اي كه در نهايت گرفته‌ايم آن است كه ممكن است اين ذرات تنها، نهادهايي بيولوژيكي از فضا باشند. وي اضافه كرد:‌ وجود چنين ذراتي تاييد مي‌‌كند زندگي در خارج از زمين و در فضاي كهكشاني نيز وجود داشته و به سياره زمين محدود نمي‌شود. ما دقيقاً اين موجودات فضاي بادكنكي و بيگانه را در 50 متر بالاتر از اتمسفر زمين مشاهده كرده‌ايم.

اگر زندگي از فضا به سمت زمين در حركت باشد كل ديدگاه ما تغيير خواهد كرد. اين مي‌تواند حتي روي كتب درسي كه تاكنون تدريس مي‌شد تاثيرگذار باشد. در حال حاضر ما در حال تحقيق بيشتر براي پي بردن به ماهيت اين شكل‌ها هستيم كه طي فرايند پرتاب شهاب سنگ‌ها ديده شده‌‌اند.

تحقیقات این گروه