میچیو کاکو: برخی افراد ادعا می کنند که فرا زمینیان به شکل یوفوها ( اشیای پرنده ناشناخته UFO از قبل از زمین دیدار کرده اند. معمولا وقتی دانشمندان درباره یوفوها چیزی می شنوند سری تکان می دهند و به دلیل فواصل بسیار زیاد ستارگان، امکان پذیری آن را رد می کنند. ولی بدون توجه به واکنش دانشمندان، سال هاست که در مورد یوفوها کمابیش همیشه خبری هست.

Dr-Michio-Kaku
دیدن یوفوها عملا به ابتدای تاریخ مدون باز می گردد. در انجیل حزقیال نبی یا ایهام سخن از « چرخ هایی درون چرخ هایی در آسمان » می گوید، که برخی عقیده دارند اشاره ای به یوفو است. در 1450 پ.م در دوران فرمانروایی فرعون ثوت موس سوم در مصر، کاتیان مصری از واقعه ای شامل « دایره های آتشین » درخشان تر از خورشید، به اندازه ی تقریبا 5 متر نوشته اند که چند روزی پدیدار بودند و سرانجام به آسمان صعود کردند. در 91 پ.م نویسنده ی رومی جولیوس آبسه کنس درباره ی شئیی گرد، گوی مانند ، سپری گرد یا دایروی که در آسمان مسیرش را پی گرفت نوشت. در 1235 ژنرال یوریت سومه و سپاه وی گوی های نورانی عجیبی را که در آسمان می رقصیندند در نزدیکی کیوتو در ژاپن مشاهده کردند. در 1561 تعداد زیادی شی در بالای نورنبرگ در آلمان دیده شدند، چنان که گویی نبردی هوایی در گرفته بود.
در دوران جدید، نیروی هوایی آمریکا مطالعاتی پر دامنه در مورد مشاهدات یوفوها ترتیب داد. در 1952 نیروی هوایی « پروژه ی کتاب آبی »( 1 ) را آغاز کرد که به تحلیل 12618 مشاهده پرداخت. گزارش به این تنیجه رسید که بخش اعظم این مشاهدات را می توان با پدیده های طبیعی، هواپیماهای معمولی، یا نیرنگ توضیح داد. ولی حدود 6 درصد از آنها بعنوان ” با خاستگاه ناشناخته” طبقه بندی شدند. اما در اثر « گزارش کاندن » که نتیجه گرفت در چنین گزارش هایی چیز با ارزشی پیدا نمی شود، در 1969 پروژه کتاب آبی تعطیل شد. این آخرین پروژه ی پژوهشی پر دامنه ی ناشناخته ی نیروی هوایی آمریکا در مورد یوفوها بود.

در سال 2007 دولت فرانسه پرونده ی پر حجم خود در مورد یوفوها را در دسترس همگان گذاشت. این گزارش که توسط مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه بر روی اینترنت قرار داده شد، در بر گیرنده ی 1600 مشاهده ی یوفو در عرض پنجاه سال بود، از جمله 100000 صفحه درباره ی اظهارات شاهدین عینی، فیلم ها و نوارهای صوتی. دولت فرانسه ابراز داشت که 9 درصد از این مشاهدات را می توان به خوبی توضیح داد، 33 درصد دارای توضیحاتی احتمالی اند، ولی درباره ی مابقی نمی توان چیزی گفت.

UFO-ufo-and-aliens-29109517-1280-1024
البته تصدیق مستقل این مشاهدات سخت است. راستش بیش تر گزارش های یوفو را می توان در ارزیابی دقیق به علت یکی از موارد زیر کنار گذاشت:
1) سیاره ناهید: که پس از ماه درخشانترین شی در آسمان شب است. اگر با خودرو در حال حرکت باشیم، چنین به نظر می رسد که این سیاره، بدلیل فاصله ی بسیار از زمین ، دارد ما را دنبال می کند و این توهم را می سازد که گویی کسی مشغول هدایت آن است، درست به همان شیوه ای که انگار ماه را دنبال می کند. ما تا حدی با مقایسه ی اشیای متحرک با پیرامونشان، به ارزیابی فاصله می پردازیم. چون ماه و ناهید بسیار دورند و چیزی برای مقایسه در اطرافشان نیست، نسبت به پیرامون ما جا به جا نمی شوند و در نتیجه این خطای دید پیش می آید که دارند ما را دنبال می کنند.
2) گاز مرداب: در طی وارونگی دما بر روی ناحیه ای مردابی، این گاز بر روی زمین در جا شناور می ماند و می تواند اندکی فروزنده شود. نکه هایی کوچک تر از گاز ممکن است از بخش اصلی جدا شوند، و چنین بنماید که سفینه های گشتی در حال ترک « سفینه ی مادری » هستند.
3) شهاب سنگ ها: رگه های درخشانی از نور می توانند در عرض چند ثانیه سر تا سر آسمان شب را بپیمایند و توهم سفینه ای خلبان دار را بسازند. آنها می توانند متلاشی نیز شوند، که دوباره همان توهم جدا شدن از سفینه های گشتی از سفینه ی مادر را ایجاد می کند.
4) بی هنجاری های جوی: انواع و اقسام طوفان های تندری و رویدادهای عجیب جوی که می توانند به شیوه های غریب آسمان را روشن کنند. منجر به توهم یوفوها می شوند.

در سده های بیستم و بیست و یکم پدیده های زیر نیز شاید به مشاهدات یوفو دامن زده باشد:

1) پژواک های رادار: موج های رادار می توانند از روی کوه ها بازگردند و پژواک های بسازند، که می توانند منجر به ایجاد نشان هایی بر روی مانیتورهای رادار شوند. بر روی مانیتورهای رادار حتی چنین به نظر می رسد که چنین موج هایی دارند با سرعت بسیار پرواز می کنندو مانور می دهند، چون آنها پژواک اند.
2) بالون های هواشناسی و پژوهشی: ارتش در گزارشی جنجالی ادعا می کند که شایعه ی مشهور سقوط فضایان در سال 1947 در رازول نیومکزیکو ناشی از بالونی معیوب در « پروژه ی سلطان » بوده است، پروژه ای فوق محرمانه برای نظارت بر سطوح تابش در جو در صورت وقع جنگ هسته ای.
3) هواپیما: هواپیماهای تجاری یا نظامی بعنوان عامل گزارش های یوفو شناخته شده هستند. خصوصا این در مورد پروازهای هواپیماهای آزمایشی پیشرفته مانند بمب افکن های رادار گریز صحت دارد. ( ارتش آمریکا عملا به داستان های بشقاب پرنده دامن می زند تا اذهان را از پروژه های بسیار سری خود منحرف کند.)
4) نیرنگ های عمدی: برخی از مشهورترین تصاویر ادعایی از بشقاب پرنده، نیرنگی بیش نیستند. یک تصویر مشهور از بشقاب پرنده که پنجره ها و ارابه های فرود را نشان می دهد، تنها یک بذردان دست کاری شده است.

دست کم 95 درصد مشاهدات را می توان بعنوان یکی از موارد بالا کنار گذاشت. اما در مورد چند درصد باقیمانده از موارد توضیح داده نشده کماکان پرسش دست نخورده می ماند.

ادامه دارد »»»

میچیو کاکوPhysics Of The Impossible

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

24 دیدگاه

  1. اقایون عزیز و خانمهای گل،توی این جهان باعظمتی ک داریم زندگی میکنیمچ امکان نداره که موجودات زنده دیگه ای وجود نداشته باشن.،یوفوها وجود خارجی دارن و توی این جهان درحال زندگی هستن،این مطلبو از یک مقاله معتبر درمورد فرازمینی ها و حیاتهای دیگه درجهان خوندم،البته یوفوها توی منظومه و کهکشان ما نیستن نیستن،ولی توی سایر منظومه ها وجود دارن،طبق قانون دریک نزدیک ترین فرازمینی ها با ما ده هزارسال نوری فاصله دارن،ینی با ی سفینه باسرعت نورهم حرکت کنیم به سمتشون ده هزار سال طول میکشه بهشون برسیم.هنوز لوازم و تجهیزات فضاییمون به قدرت و دقت لوازم فرازمینی ها نرسیده و اونا توی این زمینه خیلی خیلی از ما جلوترن،بخاطر همینه ک اونا تونستن به منظومه و سیاره ما قدم بذارن ولی ما هنوز شناختی ازشون نداریم.

  2. به نظر من همهی این ها حقیقت داره. ولی هرکس میتونه به اعتقادات خودش تکیه کنه.

  3. البته درسته که خطای انسانی گاهی باعث میشه که ما چیزهایی رو تصور کنیم اما باتوجه به وسعت این جهان به نظر من غیر منطقی و خودخواهی هستش که ما تصور کنیم هیچ گونه حیات دیگه ای جز ما دراین جهان بی انتها وجود نداره من فکر میکنم موجودات فرازمینی یه واقعیت غیرقابل انکارهستش و دولت های بزرگ ارتباطاتی هم تونستن با اونا برقرار کنن که علنی نشده هنوز.

  4. مشاهده ای که من داشتم مربوط میشه به سال گذشته که مسافرت رفته بودیم و ساعت 9 شب تو جاده اسالم خلخال برای شام زدیم کنار و نشستیم.شفافی آسمون به حدی بود که من محو تماشای ستاره ها شدم انقدر آسمون صاف و شفاف بود که میشد حتی اعماق اسمونه پر عظمت رو دید هزاران هزار ستاره و هاله ای از کهکشان راه شیری… همینطور محو دیدن ستاره ها بودم که ستاره هایی نظرمو جلب کرد که حرکت میکردن همه حواسمو جمع کردم و تعداد بیشتری ازین نقطه های نورانی متحرک رو میدیدم اول فکر کردم شاید هواپیماس و لی اصلا شبیه به هواپیما نبودن چون میشد حدس زد ارتفاع بسیار بسیار زیادی دارن بعد فکر کردم شاید باز تاب نور ماهواره ها باشه ولی با تغییر مسیر و منحرف شدنشون مطمعن شدم که یک سرنشین داره هدایتشون میکنه چون ارتفاعشون هم گاهی کمتر میش.شاید 10 تا ازین نورهارو دیدم.تو همین حین یک شعی نورانی که نورهای رنگی از خودش ساطع میکرد از فاصله ای پایینتر از بالای سرمون رد شد که چنین چیزی توی اون جاده تاریک و دور افتاده منو واقعا شگفت زده کرده بود…

  5. ما تنها نیستیم. این جهان انقدر بزرگه که ما حتی نمی تونیم تصورش رو هم نمی تونیم بکنیم.تازه هر روز داره بزرگ تر بزرگتر میشه .ufo واقعا وجود دارن .واگرنه یه سازمان توی امریکا سازمان موفان الکی به وجود نمیومد.

  6. مگه میشه وجود اونها رو رد کرد فقط بحث سر اینه که چطوری میشه به اونها وصل شد سفینه سیاره و مهم تر از همه اینها باید بدونیم که هدف ما و اونها از برقراری این ارتباط چی می تونه باشه در واقع صرفا برای یک کنجکاوی ساده نباشه چون اینجوری میتونه حتما یک مشکل بزرگ پیش بیاد . ولی خودم خیلی برام جالبه که از اعماق فضا اطلاعات بیشتری داشته باشم حتی سفرهای بین سیاره ای در کمترین زمان ممکن

  7. سلام من اهل تبریز هستم میتونم به خدا قسم بخورم که یه بشقاب پرنده رو دیدم.
    یه روز تابستانی نشسته بودم حیات و به ستاره ها نکاه میکردم همون مقع دیدم یک شیع نورانی و بزرک به صورت خیلی آرام داره رو سرم حرکت میکنه و پس از مدتی که دور شد و نتونستم ببینمش یک صدای عجیب و غریب اومد.
    نمیشه گفت هواپیما بود چون هواپیما با سرعت حرکت میکنه ولی این شیع ارام حرکت میکرد علاوه بر این هواپیما وقتی پرواز میکنه صدای کوش خراشی ایجاد میکنه ولی این هیچ صدایی نداشت

  8. بخدا قسم یکیش دیشب به مدت سه ساعت یه مسیر می رفت می امد واقع در مشکین دشت کرج امروزهم امده خیلی عجیبه

  9. تمامی فرا زمینیها در روی زمین هستند پایگاهایی دارند صفینهاشون در جاهایی هست که نمیتوان ید به انجا بروید مثل باطلاقها در دریاچهای نمک زیر تپهای تاریخی وجنگلهای دور افتاده وکوهای اتشفشان و صحراهای کویری ولی در بین انسانها هموهستن که اطلاعات جمع اوری میکنن و مثل انسانها هم توی خودشان گروهای مخطلفی هستند که با هم دیگر در ستیزند

  10. من به همراه پدر و مادر و برادر و خانواده دائي مرحومم كه اون موقع تو گوهردشت كرج زندگي مي كردن بشقاب پرنده هائي رو كه به تهران اومده بودن ديدم.فكر كنم سال 55 بود.يك شيئ گرد و بزرگ نارنجي كه يك خط سياه زيرش بود كه ميچرخيد و يك صفحه بزرگ بوسيله يك بازو ازش بيرون اومده بود و به اطراف حركت مي كردومثل اينكه با اون داشتن اطراف رو نگاه مي كردن.هرچي عكس كه ازش گرفته بوديم موقع چاپ مشخص شد كه سوخته.اونم با دوربين عالي كانن.هنوزم با يادآوري اون شب وحشت ميكنم.

  11. با مطالعه تاریخ اقوام مایا ها و اشکال ثبت شده روی دیواره ی غارها و حتی نوشته های کتاب مقدس مایا ها به راحتی میشه فهمید که هزاران ساله یوفو ها در حال سفر به زمین هستند…..

    1. سلام . راساش من یک همچین اتفاقی رو دیدم ولی نمیگم صد درصد درسته
      برای فوت یکی از اقوام رفته بودیم روستا تا از مراسم برگشتیم شب شده بود و نمیتونستیم حرکت کنیم . من شب رو روی پشت بوم خوابیده بودم با بابام.حدودا ساعتا ۲ یا۲ و نیم بود که داشتم با بابام حرف میزدم که این ستاره فلانه اون اونه و … بعدش بابام دوربین رو برداشت که مثلا یکمی دقیق تر نگاه کنیم، پنج دقیقه گذشت و وقتی که داشتم دنبال ستاره الفا قنطورس میگشتم به طور کاملا ناگهانی که همه از خواب بیدار شدن، یه صدای خیلی گوش خراشی اومد ،نمیشه گفت انسان تولیدش کرده چون هیچ وقت مثل اونو ندیدم بعدش با بابام یکمی با دور بین اینورو اونور نگاه کردیم که دیدم یک شیئ دیسک شکل ، که دو طرفش نور های سبز و قرمز بود رو دیدم اول فکر کردیم نهواپیماس ولی خب سرعتش خیلی خیلی کم بود .اندازشم فکر کنم قطرش حدودا ۵۰ متر بود ارتفاعش از سطح زمین هم هم به هزار متر هم میرسید ولی خب دائم داشت ارتفاعش رو کم میکرد .
      این ماجرا رو من نمیخوام روش پافشاری کنم و میگم این چیزیه که دیدم کاری ندارم کسی باور کنه یا نه ولی خب تقریبا نصف روستا اونو دیدن
      موقع اتفاق هم ۲۸ خرداد سال ۹۶ بود

  12. من از طرفدارای میچیو کاکو هستم اما واقعا بعضی مواقع فکر میکنم بیشتر از این که یه دانشمند باشه یه شو منه!
    بعضی وقتا بیشتر از اینکه پاسخ دهنده باشه سوال درست میکنه یا راحتر بگم
    میپیچونه!! البته نظر شخصی

  13. به قدری کیهان وسیع هست که پیدا کردن زمین در میان این همه ستاره و غبار میان ستاره ای تقریبا غیرممکن است بعد اگر موجودات فرازمینی توانسته اند ما را پیدا کنند چرا فرار میکنند؟

  14. اگه این اجسام پرنده ناشناخته اینقدر پیشرفته باشند که به کره زمین ییایند مطمئنا کسی متوجه آنها نخواهد شد. شاید الان در کنار ما هستند ولی ما قدرت تشخیص آنها را نداریم.
    در ضمن چه عاملی میتونه اونها رو به این کره بیاره بایستی علتی داشته باشه. هنوز علم از قانون های ساختگی تبعیت میکنه ولی علت اصلی پدیده ها و استثناء ها رو توضیح نمیده. هنوز تعریف های بنیادی فیزیک مشکلات اساسی داره و فقط کمیت ها به هم متصل شده ولی عامل اصلی این ارتباط ها ناشناخته است. راه حلی که من به عنوان یک بشر به ٱن فکر میکنم مشارکت تمامی افراد این کره در فرآیند تولید علم میباشد تا بشر هر چه زودتر به سطحی از علم برسد تا راه ارتباط با فرازمینی ها هموار شود. هر چند فلسفه دولت ملت بشر را به سطح فعلی رهنمون ساخته ولی غایت نهایی نیست و شاید موجودات فرازمینی منتظر رسیدن بشر به سطحی از درک هست تا با ٱن ارتباط برقرار کند. اگر بشر امروزی به جمع موجودات فرازمینی اضافه شود اول منابع شان را غارت میکند بعد جنگ راه میندازد و خلاصه یک جنگ ستارگان واقعی خواهد شد.به نظر من از نظر تکنولوژی ارتباطی به سطحی رسیده ایم که میتوانیم تمامی افراد بشر را در تولید علم و مشارکت همه جانبه شرکت دهیم و از فلسفه دولت ملت به فلسفه ملت ملت برسیم. مثلا یک نمونه موفق تولید نرم افزار لینوکس بود که هنوز هیچ شرکتی به تنهایی قادر به ساخت آن نیست و حتی اندروید ها همه بر اساس لینوکس کار میکنند.ما نیاز داریم تک تک افراد بشر در این فرآیند شرکت کنند. تکنولوژی رایزوم مش نوید دهنده این حرکت است. شاید در پنج سال ٱینده دیگر چیزی به نام دولت به صورت فعلی وجود نداشته باشد.و در این صورت دیگر نزاعی هم نخواهد بود . بشر به نقطه تولد جدیدی پای گذاشته و با این روند شاید ده سال ٱینده معادل با ده هزار سال بشر باشد.شاید به نظر حرف های من خیلی خوشبینانه. به نظر ٱید ولی من دارم از تکنولوژی صحبت میکنم که تحولی اساسی در سرنوشت بشر ایجاد خواهد کرد. قدرت بشر در فرآیند مشارکت تک تک افراد آن میباشد که فلسفه دولت ملت دیگر جوابگوی ٱن نیست ولی بستر لازم را برای رسیدن به آن را بوجود ٱورد.

    1. نمشه احتمال داد که نباشن من هم هنوز نمی تونم باور کنم که ما میلیارد میلیارد کهکشان در آسمان داریم و هر کدام هم میلیون ها ستاره و کلی هم سیاره که ما انسان ها هنوز کشف نکردیم که کجای این کهکشانها هستند مگر فرم های حیاتی به چه شکلی هستند حتما که نباید مثل ما آدم باشن توی همین کره کلی گوناگونی حیات داریم اما این رو مطمنئم که اگر هم حیات فرا زمینی باشه ما انسانها الان قدرت درک پذیرفتنشون رو نداریم فضاییهایی که آنقدر پیشرفت کردن که از سیارشون به سمت زمین ما رسیدن مطمئن باشید به یک درکی از این عالم هستی رسیدن و قوانین این جهان رو بهتر از ما بلد شدن و شاید ذات ما انسان ها از خودمان بهتر شناختن (( همان طور که خداوند متعال فرموده که خود را بشناسید و در آسمان ها و زمین تدبر و فکر کنید ))