بیگ بنگ: همانطور که اطلاع دارید، امروز ویدئویی در فضای مجازی پخش شده و ادعا شده که صداهایی عجیب از فراز روستای دربند آستارا شنیده شده، با بررسی ویدئوی مورد نظر و مقایسه اش با ویدئوهای مشابه اش متوجه شدیم که این صدا احتمالا مربوط به یک پدیده طبیعی و مربوط به ابرهای طوفانی و الکترومغناطیسی سیاره زمین هست که روی ویدئوی مربوط به آستارا صداگذاری شده!

ویدئوی اول مربوط به صداهای عجیب در کانادا در سال 2013 است و ویدئوی دوم همان صداها هست که روی ویدئوی مربوط به آستارا مونتاژ شده.

به گزارش بیگ بنگ، در واقع این صدا طبق ویدئوی منتشر شده در سال 2013 از آسمان کانادا شنیده شده بود و معلوم نیست چه شخصی این صداگذاری را انجام داده و آن را به یکی از روستاهای آستارا نسبت داده! همچنین در این خصوص سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که حقیقت این است که این اصوات چیزی نیستند جز یک پدیده طبیعی که به طور منظم رخ می دهند. به گفته محققان ناسا: “صدای سمفونی طوفان غیرمنتظره ای را می شنویم که از سیاره خودمان آمده، نه یک سفینه فضایی بیگانه.”

این اصوات برای گوش انسان قابل شنود نیستند مگر اینکه حجم ابرهای طوفانی و فشار روی آنها بالا باشد. لازم به ذکر است، ابرها به خودی خود با برخورد با یکدیگر صدایی تولید نمی کنند مگر اینکه بر اثر تخلیه بار الکتریکی باشد، برخی نیز این اصوات را به امواج گرانشی صوتی(acoustic-gravity waves) نسبت می دهند. همچنین برخی کارشناسان معتقدند به احتمال زیاد این صدا، صدای دستگاهی صنعتی (برشکاری ابزار دقیق) بوده که نخستین بار در یک ویدئوی خارجی منتشر شده و در نسخه های فارسی آن، این صداها مورد استفاده قرار گرفته تا با این کار ذهن مردم را دچار تشویش و نگرانی کنند و ویدئوی خود را در یوتیوب به یک ویدئوی پر بازدید تبدیل کنند. با همه این اوصاف نتیجه گیری نهایی نشان می دهد که احتمالا این ویدئوها ساختگی و برای جلب توجه منتشر شده اند.

نویسنده: سمیر  الله وردی/ سایت علمی بیگ بنگ

منابع بیشتر: huffingtonpost.com , elitereaders.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه

  1. فقط به این خاطر که اسم سایت بیگ بنگ هستش و مثلا علمی، به این معنی نیست که صد در صد حرفاتون درست باشه. خب باشه روی استارا صدا کپی شده فقط مال کانادا هستش، بقیه جاهای دنیا چی؟ نقاط مختلف توی تاریخ های متفاوت سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳, شما با قاطعیت فقط یه دلیل علمی واسش میارین در حالی که خود فیزیکدانان مختلف نظرات مختلفی دارن یعنی باهم دیگ موافق نیستن. نمی‌گم که لزوما چیزی ماورا طبیعه یا ماوراء بشری این وسط هست فقط میگم دلیل معلوم نیست

  2. ممنون بابت اخبار موثق سایت خوبتون من که هربار وقتی میخوام از یه چیز علمی مطمئن بشم و ازش سردر بیارم میام تو سایت شما

  3. ممنون از افشای دروغ های شبه علمی !!! چند روزی است که کانال های تلگرام پر است از این مطالب و فیلم های ساختگی !

  4. ممنون از اینکه مطالب واقعی رو در سایت می گذارید و در مورد این قضیه توضیح دادید .

  5. ممنون از سایت بیگ بنگ
    از وقتی این فضای مجازی موبایلی دست هرکسی اومده مطالب علمی و غیر علمی با هم مخلوط شده و بی سواد و با سواد هم با هم قاطی شدن

    فقط افراد تحصیل کرده و باسواد دارن ازین فضای مجازی حرص میخورن!