بیگ بنگ: اخترشناسان میزان نوری که از خارج از کهکشان راه شیری راهی زمین می‌شود را با دقت محاسبه کردند و دریافتند ما در هربار خروج از خانه در ثانیه توسط ۱۰ میلیارد فوتون میان کهکشانی بمباران می‌شویم، چه شب باشد و چه روز.

GalaxyTanBodyبه گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، شايد 10 ميليارد فوتون به ظاهر زياد بيايد اما منشا بيشتر فوتون‌هايي كه بدن انسان جذب مي‌كند،‌ خورشيد است و در حدود 10 تريليونيوم از آفتاب‌ سوختگي‌هاي تابستانه در اثر تشعشعاتي ايجاد مي‌شوند كه از منابعي به جز خورشيد به زمين رسيده‌اند. به گفته سيمون درايور محقق مركز بين‌المللي مطالعات راديواخترشناسي(ICRAR)، بيشتر فوتون‌هاي نوري كه انسان را هدف قرار مي‌دهند، از خورشيد به زمين رسيده‌اند، چه به صورت مستقيم توسط آسمان پراكنده شده باشند و چه بازتابي از نور خورشيد بر سطح غبارهاي سامانه خورشيدي باشند.

با اين همه انسان تحت تاثير تشعشعات فراكهكشاني نيز قرار دارد كه نورهاي پس‌ زمينه فراكهكشاني شهرت دارند. اين فوتون‌ها از قلب ستاره‌هاي كهكشان‌هاي دورافتاده يا ديگر اجرام كهكشاني،‌حتي ماده‌اي كه در گرداب يك سياهچاله به دام افتاده،‌ تابيده شده‌اند. گروهي از محققان از دانشگاه‌هاي استرالياي غربي، آريزونا و دانشگاه كارديف داده‌هاي جمع‌آوري شده توسط كاوشگر تكامل كهكشاني ناسا، تلسكوپ كاوشگر فروسرخ ميدان باز، تلسكوپ اسپيتزر، هابل و هرشل را بررسي كرده و توانستند ميزان نور دريافتي زمين را در قالب فوتون‌هايي كه در طول موج‌هاي مختلف به زمين برخورد مي‌كنند،‌ با دقتي بسيار بالا محاسبه كنند.

تصویر کهکشان مسیه ۱۰۶ که نورهای مختلف و نامرئی(پرتو ایکس-مادون قرمز رادیویی و...) مشخص میباشد.

در نهايت محققان دريافتند زمين در هر لحظه توسط 10 ميليارد فوتون از نورهاي ميان‌كهكشاني بمباران مي‌شود. اين رقم بسيار تهديد‌ كننده به نظر مي‌آيد اما محققان مي‌گويند براي اينكه چنين نوري بتواند آسيب زا باشد، بايد بدن براي چندين تريليارد سال در معرض آن قرار گيرد،‌ زيرا ابرهاي پراكنده در سرتاسر جهان مانند يك لايه محافظ عمل كرده و مانع از رسيدن پرتوهاي مخرب به زمين مي‌شوند. اين مطالعات در راستاي درك بهتر چگونگي شكل‌گيري و تكامل انرژي، جرم و ساختار جهان هستي انجام گرفته‌ است. جزئیات بیشتر این پژوهش در Astrophysical Journal منتشر شده است.