بیگ بنگ: یک ویولنیست بزرگ که برای کنسرت های بزرگی ویولن زده است دچار تومور و زائده ای در مغز خود می شود و جراحان هم از او میخواهند برای اینکه مکان دقیق زائده ی مغزی او مشخص شود او در حین عمل به نواختن ویولن‬‎ بپردازد.

article-2721342-206BB19900000578-984_634x338

راجر فریسچ ویولن نواز معروف امریکایی است که کنسرت های بزرگی در سراسر دنیا بخصوص در مینوستای امریکا داشته است. او پس از 40 سال نوازندگی حرفه ای در سال ۲۰۰۹ متوجه وجود یک تومور در ناحیه ای از مغزش میشود که وظیفه فرستادن و دریافت سیگنال از تمام اعضای بدن را دارد. این تومور باعث می شود لرزشهای کوچکی در دستان وی به وجود آید. شاید اگر کار و حرفه دیگری داشت تومور در این ناحیه از مغز زیاد برایش مهم نبود ولی با توجه به این که یک ویولن زن کنسرت است این بیماری میتوانست آینده کاری او را به خطر بیندازد.

در این ویدئو می توانید چگونگی این عمل جراحی عجیب  را مشاهده کنید.

به همین دلیل او و دکترش تصمیم گرفتند که او را عمل کنند. بمنظور درمان لرزش دستان خود، در طول انجام فرآیند باید ساز می نواخت برای عمل او باید الکترودی در نقطه ای از مغز گذاشته میشد که دچار تومور شده است. برای پیدا کردن این نقطه آقای راجرز مجبور بود تا در حین عمل ویولن بزند تا این نقطه توسط الکترود پیدا شود. عمل اصلی او در پاییز انجام میشود ولی هم اکنون در محل تومور او الکترودی قرار داده شده است که باعث میشود تومور او تقریبا هیچ تاثیری بر کار او نداشته باشد. از زمان گذاشته شدن الکترود او به کارش برگشته است و چندین کنسرت و یک کنسرت کامل نیز اجرا کرده است.

مطالعه بیشتر در: dailymail , huffingtonpost

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.