بیگ بنگ: روز جدیدی در فضای اینترنت آغاز شده و به تبع آن، نظریه ی پنهان جدیدی هم نشر یافته است: کشف هرم رازآلود جدیدی در قطب جنوب با ابزار Google Earth. در واقع این هرم فقط یک کوه است و حتی بخش جدید نظریه پنهان هم فقط نسخه ای تکراری از داستانی است که به مدت سال ها در خصوص هرم های قطب جنوب نقل شده است.

extra_large-1480093547-cover-image

به گزارش بیگ بنگ، پس بگذارید به بحث و بررسی پیرامون هرم نخست تحت عنوان “کوه AKA” بپردازیم. این هرم در “عملیات قطب جنوب انگلیس” بین سال های 1910 تا 1913 میلادی کشف شد. با گذاشتن نام “هرم” بر روی آن سعی شد تا به صورت رازی پنهان به دور از دسترس مردم جهان باقی بماند. بعدها از آن نام در هر یک از بررسی های زمین شناسی ناحیه مربوطه استفاده گردید.

به عقیده این زمین شناسان، مخفی کاری شان رویکردی هوشمندانه بوده است، اما تصور نمی کردند که 100 سال بعد “حقیقت یاب ها” پرده از این راز برداشته و ماهیت هرم را شفاف سازی نمایند. در متن شایعه ذکر شده که هرم توسط موجودات فرازمینی یا آتلانتيس ساخته شده است. اکنون کوه دوم باعث راه افتادن چرخ نظریه های پنهان شده است. این کوه در این مختصات یافت می شود.

دکتر ميچ دارسی، زمین شناس مرکز تحقیقات آلمان در حوزه علوم زمین شناختی در پوتسدام گفت: ساختارهای هرمی شکل در کوه های السورث واقع شده اند که دامنه ای بیش از 400 کیلومتر را در بر می گیرد. پس هیچ جای تعجب ندارد که قله هایی سنگی در بالای یخ ها وجود داشته باشند. قله ها واقعا از سنگ تشکیل یافته اند و این امری تصادفی نیست که قله ها به چنین حالتی در آمده اند.

هرم تازه کشف شده در قطب جنوب با ابزار Google Earth
هرم تازه کشف شده در قطب جنوب با ابزار Google Earth

دکتر دارسی افزود: چنین شکلی فاقد هرگونه پیچیدگی است. پس امر تصادفی ویژه ای نیز به حساب نمی آید. می توان نام “قله کوهی” را به آن نسبت داد که در واقع، با عنوان قله ی سنگی روی یخچال یا ورقه های یخی تعریف می شود. آن چیزی که در تصویر می بینید، شکل هرمی دارد ولی نمی توان آن را یک سازه ساخت دست بشر تلقی کرد.

نمایی از کوه بولندسجو در ایسلند
نمایی از کوه بولندسجو در ایسلند

اگرچه این کوه هرم شکل بسیار رازآلود جلوه می نماید، اما قله های هرمی شکل بسیار عادی اند و در بسیاری از مکانها مشاهده شده اند. نباید اعتنایی به حرف های کذب برخی افراد در فضای مجازی کرد. از نمونه‌های بارز چنین قله هایی می توان به ماترهورن در کوه های آلپ و کوه بولندسجو(Bulandstindur) در ایسلند اشاره کرد. در مجموع، هیچ مزیتی در پنهان نگه داشتن رازی در قطب جنوب عاید محققان نمی شود. اگر چنین چیزی صحت داشت، حکومت های دنیا بر سر منابع آن به جنگ با یکدیگر می پرداختند. خوشبختانه، کل قطب جنوب غنی از تنوع طبیعی و فرصت های علمی می باشد و تا مدت طولانی این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

ترجمه: منصور نقی لو/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: Iflscience.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. اون دو کوهی که به عنوان مثال آورده شده منحنی های کوه های قطب جنوب رو نداره
    کوه های مثال زده شده یکی هستند ولی کوه های قطب جنوب سه تا هستن و این احتمال طبیعی بودنشو میاره پایین
    دلایل زیادی برای پنهان کاری هست و دلیل اندکی برای افشای حقیقت به توده مردم

  2. ولی اضلاع هرم خیلی صاف تر از چیزی هستن که خود به خود تو طبیعت تشکیل میشه!