بیگ بنگ: “ایلان ماسک” معتقد است که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند از باهوش‌ترین انسان‌ جهان پیشی بگیرد و شاید حتی تا سال ۲۰۲۹ از تمام بشریت باهوش‌تر باشد.

Untitled

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس و مدیرعامل توییتر معتقد است که هوش مصنوعی(AI) تا سال ۲۰۲۵ و تا سال ۲۰۲۹ از کل بشریت باهوش‌تر خواهد بود. ماسک در ایکس نوشته است: هوش مصنوعی احتمالا سال آینده باهوش‌تر از هر انسانی خواهد بود. تا سال ۲۰۲۹، هوش مصنوعی احتمالا از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر است.

ایلان ماسک نسبت به هوش عمومی مصنوعی(AGI) خوش‌بین است.

ماسک در سال‌های اخیر نظرات خود را در مورد هوش مصنوعی بسیار واضح بیان کرده است. به عنوان مثال، در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳، ماسک چشم انداز خود را از آینده‌ای به اشتراک گذاشت که در آن هوش مصنوعی هر کاری انجام می‌دهد.

در جریان گفتگو با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی، او دیدگاه خود را برای آینده هوش مصنوعی در سراسر جهان به اشتراک گذاشت. ماسک به سوناک توضیح داد: هوش مصنوعی، مخرب‌ترین نیروی تاریخ است.

“ری کورزویل” آینده پژوه، نیز به جو روگان می‌گوید که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۹ به هوش انسانی دست خواهد یافت. او می‌گوید: ما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم، اما به آن خواهیم رسید. من در واقع محافظه کار در نظر گرفته می‌شوم. مردم فکر می‌کنند که این اتفاق سال آینده یا سال بعد خواهد افتاد. ما برای اولین بار چیزی خواهیم داشت که باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان باشد. زمانی فرا می‌رسد که هیچ شغلی لازم نیست. اگر می‌خواهید شغلی برای رضایت شخصی داشته باشید، می‌توانید اما هوش مصنوعی قادر به انجام همه کارها خواهد بود.

سرعت هوش مصنوعی سریع‌تر از هر فناوری دیگری است که در تاریخ دیده‌ام. به نظر می‌رسد که توانایی آن حداقل پنج برابر، شاید ۱۰ برابر در سال افزایش می‌یابد و دولت عادت ندارد با این سرعت حرکت کند.

کورزویل و ماسک در مورد هوش عمومی مصنوعی(AGI) صحبت می‌کنند که با هوش مصنوعی‌هایی که ممکن است با آنها آشنا باشید، مانند مدل‌های زبانی بزرگ(LLM)، چت‌بات‌ها، یا تولیدکنندگان هنر بسیار متفاوت است.

ظهور هوش عمومی مصنوعی در راه است

در حالی که تعاریف در مورد آنچه که یک هوش عمومی مصنوعی حقیقی را توصیف می‌کند با هم متفاوت است، اکثر آنها موافقند که چنین چیزی در مکالمه و توانایی از یک انسان قابل تشخیص نیست و کارایی بسیار بیشتری دارد. همچنین نیازی به توقف برای خوردن، خوابیدن یا استراحت پس از یک روز کاری سخت ندارد.

در حالی که این، ترس از خدا را در برخی ایجاد می‌کند، برخی دیگر امیدوارتر هستند که ظهور یک هوش عمومی مصنوعی می‌تواند بزرگترین واقعه از گذشته تاکنون باشد. “سم آلتمن” بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اُپن ای‌آی(OpenAI) به مجله تایم توضیح داده است: من فکر می‌کنم هوش عمومی مصنوعی قدرتمندترین فناوری است که بشر تاکنون اختراع کرده است.

اگر به هزینه‌های هوش و برابری آن، کاهش هزینه‌ها، افزایش بسیار زیاد کیفیت و کارهایی که مردم می‌توانند با آن انجام دهند فکر کنید، دنیای بسیار متفاوتی است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: interestingengineering.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. اگر برای همه حداقل حقوق و مواجبی در نظرگرفته بشه عالی خواهد بود. آدم میتونه به کارهایی که دوست داره با علاقه و نه از روی ترس و اجبار مشغول بشه یا اینکه اصلا کار نکنه که اون هم اکی هست.