بیگ بنگ: پروفسور «مجید سمیعی» روز پنجشنبه در حاشیه آغاز به کار ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد، در جمع خبرنگاران به ایراد سخنرانی پرداخت.

41454

وی در آغاز سخن خود گفت: « پیش بینی می کنیم که مرکز علوم اعصاب ایران ظرف چند سال آینده به بزرگترین قطب علمی جهان تبدیل شود، بطوریکه متخصصان اروپایی و آمریکایی برای کسب تجربه به خود بگویند حتماً باید به ایران سفر کنیم. خوشحالم که برای ششمین بار این کنگره را در ایران برگزار می کنیم و امسال سخنرانان بین المللی بیشتری از کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه، کلمبیا، برزیل و چین به تهران آمده اند. »

وی با اشاره به این موضوع که بعضی ها معتقدند اگر پروفسور سمیعی می خواهد به کشور کمک کند باید در ایران مطب داشته باشد و بیماران را معالجه کند، گفت: « این افراد در اشتباه هستند زیرا با تاسیس مطب، من فقط یک بیمار را ویزیت کرده و وقتی را که می توانم برای آموزش همکاران بگذارم، با ویزیت یک بیمار تلف کرده ام.  اگر همکارانم را آموزش دهم، صدها بیمار به صورت همزمان در کشور مداوا می شوند و کمک اصلی که به کشورم می توانم بکنم، همین آموزش دادن است. چه فایده ای دارد که من یک ساعت و نیم عکس های مغز یک کودک را ببینم که هیچ کمکی نمی توان به او کرد و بعد هم به پدر و مادرش بگویم متأسفم، اما اگر این زمان را صرف آموزش کنم، کمک بسیار بزرگی به کشورم کرده ام. اگر همکارانم را آموزش دهم، صدها بیمار به صورت همزمان در کشور مداوا می شوند و کمک اصلی که به کشورم می توانم بکنم، همین آموزش دادن است. »

وی ادامه داد: « متأسفانه فرهنگ غلطی در جامعه ما وجود دارد که بیماران به پزشکانی مراجعه می کنند که تخصص آنها هیچ ربطی به بیماری آنها ندارد و با سماجت درخواست اظهارنظر می کنند و بعد هم به پزشک بی اعتماد می شوند در صورتیکه پزشکان ما کاملا ماهر هستند و در تخصص خود از علوم روز جهان چیزی کم ندارند. این فرهنگ باید اصلاح شود و افراد بدانند که باید به پزشک متخصص آن بیماری و نه هر پزشکی مراجعه کنند. » ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب 25 خرداد ماه پایان می یابد.

– پروفسور مجید سمیعی – پنج شنبه، 93/03/22 تهران – ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب

به نقل از ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.