تجسمی الهام بخش از مرکز کهکشان ما

بیگ بنگ: چه می شود اگر بتوانید از مرکز کهکشان به اطراف نگاه کنید؟ در این ویدیوی برجسته یک میدان دید جذاب ۳۶۰ درجه‌ای از نگاه سیاهچاله مرکزی راه شیری به شما اجازه می دهد به هر جهتی نگاه کنید.

این شبیه‌سازی کامپیوتری بر اساس داده‎های فروسرخ از تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا(ESO) در شیلی و داده‌های پرتو ایکس از رصدخانه چاندرای ناسا می باشد. وقتی ویدیو شروع می شود، سریعا به *Sgr A (سیاهچالۀ ابرجرم در مرکز کهکشان) نزدیک می شوید. سپس، این شبیه‌سازی تایم لپس ۵۰۰ ساله گاز درخشان و نقاط نورانی زیادی را نشان می دهد که به دورتان در حال چرخش است. بسیاری از این نقاط در واقع ستارگان جوان ولف-رایه(Wolf-Rayet) هستند که بادهای داغ مرئی دارند که درون سحابی‌های اطراف دمیده می شوند. ابرهایی که نزدیک می شوند کشیده می گردند، در حالی که اجرامی که خیلی نزدیک می شوند سقوط می کنند. در انتهای ویدیو، شبیه‌سازی تکرار می شود، اما اینبار با منطقۀ پویای اطراف *Srg A که گازهای داغ را منتشر می کند.

1. ماکان گفت:

فوق العاده زیبا بود و جادویی……
    با تشکر فراوان