بیگ بنگ: در این کتاب ، خواننده نه تنها با زندگی شخصی ، که به تناسب با کارها و نظریات استیون هاوکینگ این غول علم آشنا می شود و پی می برد که ساختار علمی چگونه پا می گیرد و چرا به گونه ای تناقض آمیز به دست سازنده اش ویران می شود تا دیدگاهی اصلاح شده از واقعیت به دست آید ، همین است که بنای علم را چنین شکوهمند می سازد.

2

استیون هاکینگ ذهنی رها
————————————————
Stephen Hawking: An Unfettered Mind
نویسنده : کیتی فرگوسن(Kitty Ferguson)
مترجم : رامین رامبد
ناشر: مازیار
موضوع: زندگینامه، فیزیک
چاپ آذر 1392
تعداد صفحه: 392
قیمت: 19000 تومان

چکیده کتاب : استيون هاكينگ، فيزيكدان، كيهان‌شناس و به نوعي رؤياپرداز، صاحب ذهني رهاست و يكي از سرشناس‌ترين چهره‌هاي علم در دوران ما شناخته مي‌شود. فيزيكدان نظري برجسته با نظريه‌هايي بنيان‌برانداز و افسونگر چهره‌اي الهام‌بخش است كه در عين دست و پنجه نرم كردن با ناتواني ويرانگرش، شكوه، وقار و بي‌باكي خود را به جهانيان عرضه كرده است. کیتی فرگوسن نویسنده کتاب حاضر، با دستیابی به شخص هاکینگ، در کنار عکس هایی که تاکنون نادیده و پژوهشی ژرف، تصویر غنی و جامع از زندگی او را در پیش روی ما قرار می دهد. دوران کودکی، ابتلا به ALS در عنفوان جوانی، نبرد او برای بقا به منظور رسیدن به فهم علمی از گیتی و بالا رفتن از پله های شهرت و اعتبار جهانی.

در این کتاب خواننده علاوه بر زندگی شخصی هاکینگ، با کارها و نظریات این فیزیکدان و کیهان شناس آشنا می شود. بیشک اغراق نیست که بگوییم استیون هاکینگ مهمترین چهره علم در عصر حاضر است.او به همراه نیوتن،اینشتین و ماکسول به توصیف قوانین اصلی طبیعت و گیتی پایه های اصلی علم فیزیک را بنیان نهاده اند. ضمن آنکه او بیشترین تلاش را در راه توصیف نظریه ای کلی برای توصیف همه چیز و عملکرد طبیعی تحت نام نظریه M داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه