بیگ بنگ: در این کتاب، برایان گرین پس از توضیح مبانی نظریه های نسبیت عام و مکانیک کوانتومی، به ناسازگاری ذاتی این دو نظریه و سپس به نظریه ی ریسمان ها و راه حل سازگار کننده ی ممکن می پردازد.

elegant-universe-merlجهان زیبا: نظریه ی ریسمان و تکاپوی سازگاری نسبیت و فیزیک کوانتوم
نام اصلی: The Elegant Universe
نوشته: برایان گرین(Brian Greene)
ترجمه: مازیار نوعی
انتشارات: پارسیک
موضوع: کیهان شناسی، نظریه ی ریسمان ها
انتشار: پاییز ۱۳۹۳
قیمت: 17000

جهان زیبا یکی از محبوب ترین کتاب های دهه ی اخیر در حوزه فیزیک نظری بوده و به زبان های مختلف ترجمه شده است.  نسخه ی اصلی کتاب شامل پنج بخش است که در ترجمه ی فارسی آن، به دلیل پیچیدگی مباحث و سطح تخصصی تنها به ترجمه ی سه بخش نخست اکتفا شده است. برایان گرین فیزیکدانی است که در حوزه ی علم عمومی فعال است. او لیسانس خود را از دانشگاه هاروارد و دکتری اش را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده است و در سال 1995 در دانشکده ی فیزیک کرنل به مقام استادی رسیده است. گرین از سال 1996 در دانشگاه کلمبیا به تدریس و پژوهش در فیزیک و ریاضیات مشغول است. او در بیش از 20 کشور جهان در سطح تخصصی و عمومی سخنرانی کرده و به خاطر برخی کشفیات نوین و مبتکرانه اش در نظریه ی ابر ریسمان به طور وسیعی مورد توجه قرار گرفته است. حوزه ی پژوهشی برایان گرین نظریه ی ابر ریسمان ها و کیهان شناسی است و بیشتر تحقیقات او در زمینه ی مفاهیم فیزیکی و خواص ریاضیاتی ابعاد پنهان یا اضافی متمرکز شده است. این مطالعات در مجموع با عنوان «هندسه ی کوانتومی» شناخته می شوند.

book_cover

فصل اول: چیزی جز موسیقی وجود ندارد

فصل دوم: از نظریه ی ریسمان تا نظریه ی ابر ریسمان

فصل سوم: ابر تقارن و ابر ریسمان ها

فصل چهارم: مدارک تجربی

برای خرید اینترنتی این کتاب از اینجا اقدام کنید.