معرفی کتاب: پیدایش جهان هستی و حیات بر کرۀ زمین

بیگ بنگ: کتاب حاضر ترجمه و تالیفی است به زبان ساده که برای عموم تهیه شده و از چهار بخش پیدایش جهان هستی، سیر تحول علم برای توضیح آن؛ تکامل شیمیایی و تولد سلول اولیه و به وجود آمدن حیات بر روی کره زمین؛ تکامل بیولوژیکی از پیدایش گیاهان و جانوران گرفته تا انسان؛ و فلسفه تکامل و نظرات مختلف آن پرداخته است.

bookنام: پیدایش جهان هستی و حیات بر کرۀ زمین
ترجمه و گرداوری: دکتر ابوالحسن حاجی حیدری
ناشر: مازیار
موضوع: کیهان شناسی
سال انتشار ۱۳۹۳

جهان هستی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های علمی همه ادوار بشری است. از پیدایش تاریخ تا زمان گالیله، جهان هستی در هاله‌ای از خرافات و جادو جنبل غوطه‌ور بود. رویای هر فرزانه‌ای پی بردن به فهم قوانین بنیادی فیزیک است و این که علم چگونه زندگی بشری را رقم خواهد زد. دانشمندان حوزه فیزیک ریاضی و زیست شناسی در این زمینه به تحقیقات وسیعی دست زدند ولی متاسفانه تا چند سال اخیر نتیجه تحقیقات خویش را تنها در نشریات و کتاب های تخصصی منتشر می کردند. ولی در چند سال گذشته به دلیل علاقه ای که غیر متخصصان به این موضوع نشان دادند، کتاب های بسیاری به زبان ساده تر در این زمینه منتشر شده است. با این همه بسیاری از این کتابها برای همه ی افراد قابل فهم نیست.

در این کتاب خواننده با اطلاعات بسیار زیادی در زمینه ی علوم طبیعی مواجه می شود که البته نیازی نیست تمام مطالب را بخاطر بسپارد. برخی مطالب تا حدی تخصصی اند که البته به زبان ساده بیان شده و برای افراد آشنا با علوم طبیعی نیز سودمند هستند. کسانی که مایل به خواندن این گونه مطالب نیستند می توانند از آنها رد شوند. موضوعات و فهرست کتاب را در این فایل PDF مشاهده کنید.

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام 'سایت علمی بیگ بنگ' و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

مطالب علمی مرتبط