بیگ بنگ: این کتاب تاریخچه فیزیک کوانتومی است که توسط جیم باگوت نوشته شده است .زیبایی کتاب در آن است که مسیر تکاملی این علم را از چگونگی آغازش به نگارش در آورده است .

داستان کوانتوم: سرگذشتی در چهل پرده
نام اصلی: The Quantum Story: A History in 40 Moments
نوشته‌ی : جیم باگوت
ترجمه: سجاد قنبرزاده
ناشر: شرکت سهامی انتشار
موضوع: فیزیک، کوانتوم
چاپ اول: 1394
قیمت : 27000 تومان

تقریبا هر چیزی که ما امروز به گمان خود درباره سرشت عالم می دانیم از یک نظریه فیزیکی بر آمده است، این نظریه در سی سال نخست قرن بیستم ایجاد گردید و تا موفق ترین نظریه فیزیکی ای که تاکنون ابداع شده پیش رفت. مفاهیم این قست اعظم فناوری قرن بیست و یکم را پی ریزی میکند فناوری که آموخته ایم آن را مسلم فرض کنیم.

آلبرت اینشتین با امتناع از پذیرش عناصر عدم قطعیت و شانس مورد اشاره توسط این نظریه جدید اظهار داشت (خدا تاس نمی ریزد) نیلز بور ادعا کرد که هر کس از این نظریه شگفت زده نشده باشد آن را درک نکرده است. فیزیکدان تاثیر گذار آمریکایی، ریچارد فاینمن پیش تر رفت و ادعا کرد « هیچ کس آن را نمی فهمد» برای هر کسی در زبان و منطق فیزیک کلاسیک درس خوانده باشد، این نظریه حداقل برای یک بار به لحاظ ریاضی چالش بر انگیز، به طور نامانوسی دیوانه کننده و به گونه نفس گیری زیبا است و این نظریه “کوانتوم” نام دارد.

فهرست فصل های کتاب:

فصل اول: کوانتوم کنش