دانلود کتاب الکترونیکی: سیاهچاله ها، از رویا تا واقعیت

بیگ بنگ: هدف از نگاشتن این کتاب، فراهم کردن منبع قابل اعتماد در زمینه سیاهچاله هاست. سیاهچاله ها بسیار عجیب و رازآلودند که دانشمندان زیادی سعی در پژوهش و رمزگشایی این اجرام کیهانی دارند. در کتاب پیش رو سعی شده، گوشه ای از تاریخچه و تلاش محققان برای درک سیاهچاله ها بیان شود.

cover_book1سیاهچاله ها، از رویا تا واقعیت
بررسی تاریخچه و ویژگی سیاهچاله ها
نام: Black holes , from dream to reality
نویسنده و گرداورندگان: محمد پرگلی – پویا فرخی
موضوع: کیهان شناسی، سیاهچاله ها
تاریخ انتشار: مهر ۱۳۹۴
وب‌سایت منتشر کننده: bigbangpage.com
قیمت: ۴۰۰۰ تومان
نسخه PDF

دانلود بخشی از کتاب

خـرید — دانـلود این کـتاب از لـینک زیـر

امروزه می دانیم که بدون شک سیاهچاله ها را باید از شگفت انگیزترین و اسرار آمیز ترین پدیده های کیهان محسوب کرد. سیاهچاله ها با میدان گرانشی خارق العاده خود چنان تاثیرات حیرت انگیز و باور نکردنی را در فضا- زمان پیرامون خود ایجاد می کنند که هیچ چیز حتی نور هم نمی تواند از چنگال آنها بگریزد. بیشتر سیاهچاله ها از مرگ ستاره ای در انفجار ابرنواختری که در گرانش خودش می رُمبد، پدید می آیند. برای دهه ها، ستاره شناسان نمی دانستند که آیا واقعاً سیاهچاله ها اطلاعات درونی خود را برای همیشه نابود می کنند یا خیر؟ اما دانشمندان به دنبال پاسخ برای این پرسش هستند که چه رازی در سیاهچاله ها نهفته است؟ رازی که شاید به رمزگشایی کیهان گره خورده باشد!

کتاب حاضر از ۹ فصل تشکیل شده، در بخش اول کتاب که از ۷ فصل تشکیل شده دنیای سیاهچاله ها را بدون ذکر معادلات ریاضی و مفاهیم سنگین فیزیکی بررسی می کنیم. جذابیت این سفر را با نوشتن معادلات پیچیده خراب نمی کنیم. خواننده ای که با مفاهیم ریاضیاتی و فیزیکی نسبیت عام و نظریه های سیاهچاله ها آشنایی ندارد می تواند تنها به بخش اول اکتفا کند، اما خواننده ای که با مفاهیم ریاضیاتی و فیزیکی پیشرفته آشنایی دارد، با مطالعه بخش دوم و مخصوصا فصل اول این بخش به ایده های اصلی سیاهچاله ها و سرچشمه ی این اجرام عجیب می رسد که بسیار جالب تر خواهد بود.

در فصل نخست از بخش دوم «نسبیت عام و روابط فیزیکی سیاهچاله ها» مفاهیم فیزیکی و ریاضیاتی سیاهچاله ها را بررسی کرده ایم اما در فصل دوم این بخش بدون ذکر معادله ریاضی مفاهیم فیزیکی ریسمان ها و سیاهچاله ها را بررسی کرده ایم. همچنین این فصل با فصل ۷ بخش اول که به پارادوکس اطلاعات می پردازد ارتباط دارد و به خواننده مطالعه فصل «سیاهچاله ها و تئوری ریسمان» را بعد از مطالعه فصل «تا چه حد بی رحم؟» پیشنهاد می کنیم.

خـرید — دانـلود این کـتاب از لـینک زیـر

فهرست مطالب:

بخش اول: سفری ماجراجویی به دنیای سیاهچاله ها

فصل اول: سیاهچاله چیست؟

فصل دوم: ویژگی و مشخصات سیاهچاله ها

فصل سوم: مشاهده سیاهچاله ها و تهدید زمین از سوی آنها

فصل چهارم: برخورد و ادغام غول های کیهانی

فصل پنجم: هنگامیکه پرده سیاه سیاهچاله ها کنار می رود

فصل ششم: سیاهچاله ها آنقدر نیز سیاه نیستند

فصل هفتم: تا چه حد بی رحم؟

بخش دوم: سفری به دنیای ریاضیاتی و فیزیکی سیاهچاله ها

فصل اول: نسبیت عام و روابط فیزیکی سیاهچاله ها

فصل دوم: سیاهچاله ها و تئوری ریسمان

دوستان و همراهان گرامی در صورت بروز خطا در دانلود کتاب از طریق صفحه تماس با ما  مراتب را اطلاع دهید، حتما پیگیری می شود.

1. Saeed mazrooe گفت:

سلام.من کتاب سیاه جاله از رویا تا واقعیت را خریدم.جند بار برای دانلود کردنش تلاش کردم.ولی دانلود نشد.بعد که دوباره میخواستم دانلود کنم نوشت محدودیت دانلود.لطفا راهنمایی کنید

2. سیامک طباطبایی گفت:

من چندی پیش چهار کتاب خریدم که تا کنون «سیاهچاله‌ها از رویا تا واقعیت» و «ذرات بنیادی یا نظریه‌ی ریسمانها» را خوانده‌ام. ضمن تقدیر و تشکر از نویسندگان و پژوهشگران این کتابها چند پرسش داشتم که امیدوارم پاسخهایشان را از نویسندگان محترم دریافت نمایم.
    در مورد کتاب «سیاهچاله‌ها از رویا تا واقعیت»:
    ۱- سیاهچاله‌ها به شکل کره هستند و یا چاله؟ بخصوص که در برخی از فیلمهای علمی سیاهچاله‌ها را به شکل کره نشان می‌دهند و در برخی دیگر به شکل یک چاله.
    ۲- آیا سیاهچاله‌ها می‌توانند جرم داشته باشند مانند ستارها یا هر جسم دیگر؟
    ۳- آیا سیاهچاله‌ها می‌توانند خمیدگی فضازمان را بینهایت کنند؟ (منظور فضازمانی است که خود سیاهچاله در آن قرار دارد مانند قرار گرفتن خورشید یا زمین در فضازمان و خمیده کردن آن)
    ۴- در انتهای ص ۱۱۷ آمده: «بنابراین هر چقدر انرژی بیشتر باشد ساختار آن [حلقه] بیشتر می‌شود، حلقه‌ی ریسمان بزرگتر شده و پیچیده‌تر خواهد شد و در اینصورت اطلاعات آن از دید ما پنهان می‌شود؛ زیرا پیچیده و کوچک شده است.»
    در اینجا من متوجه نشدم که «حلقه‌ی ریسمان بزرگتر و پیچیده‌تر» خواهد شد و یا اینکه «پیچیده و کوچک» می‌شود؟
    در ضمن چند واژه نیز بود که من نتوانستم آنها را در واژه‌نامه‌ها پیدا کنم. ممنون می‌شوم که اگر محبت کنید و معنی آنها را برایم به همرا پاسخ این پرسشها بفرستید: اندرکنش، برهم‌کنش، همدیس، ریمان یا ریمانی (معنی و تلفظ)، پایسته، مانا، بازه، شارش (معنی و تلفظ)
    با تشکر فراوان
    سیامک طباطبایی

• محمد پرگلی محمد پرگلی گفت:

۱-افق رویداد سیاهچاله به صورت دایره ای ویا به صورت بیضی شکل میباشد،اما ساختار کلی یک سیاهچاله به صورت یک چاله میباشد اما این چاله دیده نمیشود زیرا افق رویدادش مانع دیده شدن آن میشود…
      ۲-علت به وجود آمدن یک سیاهچاله ،جمع شدن جرم بسیار عظیمی(جرم ستاره ای با دو برابر جرم خورشید و یا بیشتر)از یک ستاره در ناحیه ای موسوم به طول پلانک میباشد،بنابراین جرم یک سیاهچاله بینهایت است.
      ۳-بله،از آنجایی که جرم بینهایت است فضازمان را بینهایت خمیده می کند.ناحیه ای موسوم به تکینگی.
      ۴-البته این دیدگاه نظریه ی ریسمان برای توصیف یک سیاهچاله است،این نوعی دیدگاه بر پایه ی آنتروپی است،یعنی هرچقدر ساختار یک شیء پیچیده شود نمیتوانیم راجع به آن اطلاعات کسب کنیم،پس چون اطلاعاتی از آن نداریم گفته می شود که آنتروپی در سیستم مورد نظر وجود دارد،از آنجایی که خمیدگی فضازمان در اطراف سیاهچاله بینهایت است،ریسمانها به صورت ساختارهای درهم پیجیده شده ای درمی آیند که دیگر قابل تشخیص نیست،اما منظور از بزرگ شدن درواقع تجمع زیادی از حلقه ها(ریسمان)و غشاها در کنار یکدیگر می باشد.
      برهمکنش(اندرکنش،هم کنشی و یا تعامل):عملی است که بین دو یا چند جسم رخ می دهد.
      واژه ی همدیس معمولا در هندسه و خصوصا در هندسه ی ریمانی مطرح می شود،یعنی هر تبدیل تابعی را در فضا انجام دهیم،ولی زاویه تغییر نکند.
      پایسته(مانا)همان اصل پایستگی میباشد،خواه پایستگی اطلاعات باشد یا پایستگی ماده و انرژی.
      شارش یعنی جریان پیدا کردن،حرکت کردن.

3. hesam گفت:

سلام.من دو روزه میخوام کتاب رو بخرم اما در گاه بانک مشکل سازی خطای سیستم میده
    راهنمایی کنید لطفا

4. faramarz گفت:

بهترین و پر فروشترین کتاب نجوم چه کتابیه لطفا اسم و نویسنده و نام انتشاراتش رو بگید با تشکر

5. بهنام سید یوسفی گفت:

آیا به قسمتی از فضا که هیچ سیاره وستاره ویا هیچ ماده ای در آن نیست سیاهچاله می گویند یا سیاهچاله خود مثل کره ای هست که دارای جرم است و همه چیز را می بلعد؟

6. مجتبی نبئی گفت:

سلام ، متشکرم از زحماتی که برای ارتقا دانش و آگاهی خوانندگان خود دارید ، من تمامی کتاب هائی را که عرضه داشته اید خریده ام ، و بسیار متشکرم ، متاسفانه بعضی از کتب مانند ” ذرات بنیادی یا نظریه ریسمانها ” یا ” نسبیت ” مناسب برای صفحه کوچک ( موبایل ) نیستند در حالیکه بقیه کتاب ها به راحتی در موبایل یا کتاب خوان ها خوانده میشوند ، ظاهرا فرمت PDF متفاوتی دارند ، در صورت امکان کتاب های نامبرده را نیز در همین فرمت ارائه فرمائید و یا نرم افزار تبدیل این فرمت را معرفی کنید . با تشکر مجدد
    مجتبی نبیئی

7. بهروز داوديان گفت:

سلام. من هم کتاب رو خریدم ولى موفق به دانلود نشدم.

8. mehdi گفت:

سلام من کتاب سیاه چاله از رویا تا واقعیت رو خریدم ولی دانلود نمیشه؟؟؟