« میلیاردها سال قبل از اینکه خورشید به یک غول سرخ تبدیل شود، فرزندان ما می توانند ستاره در حال عبور دیگری را در مداری دور خورشید به دام انداخته و سپس زمین را از مدار خورشیدی خود به مداری دور ستاره جدید منتقل کنند. »

– کن کراسول –

earth-sun-orddddange-1024x768

طی میلیاردها سال آینده باید نگران بلعیده شدن زمین به وسیله خورشید باشیم، خورشید در حال حاضر از زمان کودکی خود سی درصد گرمتر شده است. مطالعات نشان می دهد که در 5 میلیارد سال آینده ، هسته خورشید ذخیره گاز هیدروژن خود را کاملا سوزانده و به یک غول سرخ تبدیل می شود، احتمالا خورشید تا مدار زمین پیشروی می کند و بزرگ می شود. و باعث نابودی زمین و بشریت خواهد شد.
برخی فیزیکدانان معتقدند که احتمالا قبل از مواجه با این رویداد، با استفاده از فناوری پیشرفته قادر خواهیم بود زمین را به مدار بزرگتری دور خورشید منتقل کنیم. البته این در صورتی است که تا آن زمان، با استفاده از فضاپیماهای غول پیکر، به سیارات دیگر مهاجرت نکرده باشیم.

البته راههای دیگری را برای انتقال زمین از مدار فعلی اش به مداری دورتری به دور خورشید، ارائه کرده اند. یک راه ساده این است که مجموعه ای از خرده سیارک ها را از نوار سیارک ها به دقت طوری منحرف کنیم که به دور زمین بچرخند. این اثر قلاب سنگی، انرژی مداری زمین را افزایش می دهد و باعث می شود مدار زمین از مدار خورشید فاصله بگیرد.

چگونگی به دام انداختن یک سیارک را اینجا ببینید: http://bigbangpage.com/?p=1691

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.