بیگ بنگ: “ایان پیرسون” یک آینده‌نگر و دانشمند انگلیسی مدعی شد که تا چند دهه دیگر، ممکن است انسان‌ها بتوانند به وسیله ادغام ذهن‌ با ماشین‌ها، به نوعی “جاودانگی” دست یابند.

F image aبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، “ایان پیرسون” آینده‌نگر و و دانشمند انگلیسی بتازگی اظهار کرده است که تا دهه‌های آتی، بدن ما پس از مرگ از طریق ربات‌هایی که ظاهر انسانی دارند(android)، به زندگی خود ادامه خواهد داد. این به این معنا است که اختیار ذهن انسان‌ها بیش از این دست خودشان نخواهد بود. پیرسون که تاکنون ۸۵ درصد از پیش‌بینی‌هایش راجع به آینده درست بوده است، راجع به اظهاراتش از عبارت “جاودانگی الکترونیکی”(electronic immortality) استفاده کرده است. وی معتقد است، رسیدن به “جاودانگی الکترونیکی” نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق دارد و مغز ما برای اهدافی که از کنترل خودمان خارج است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دکتر پیرسون می‌گوید، هوش انسانی، حافظه و احساسات ممکن است تا سال ۲۰۵۰ میلادی به فناوری‌های بیرونی متصل شوند. وی گفت: با فرارسیدن مرگ انسان‌ها، مغز نیز متوقف می‌شود. اما مشکلی نیست. زیرا در آینده ۹۹ درصد مغز هنوز با استفاده از “فناوری اطلاعات”(IT) به فعالیت خود ادامه خواهد داد. در آینده کارکرد ربات‌های اندروید به نحوی خواهد بود که سبب فعالیت مغز انسان حتی پس از مرگش خواهند بود. به این گونه که بدن همان انسان پس از مرگش ارتقا می‌یابد و در ظاهر یک بدن جوان‌تر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. طوریکه این ربات در مراسم ختم صاحبش حاضر خواهد شد.

EBB image mپیرسون ادامه داد، در آینده شرکت‌ها می‌توانند حتی پس از مرگ کارکنان‌شان ذهن آنها را به خدمت بگیرند! در حوزه پزشکی نیز یک طرح مشابه وجود دارد و می‌شود توسط شرکت‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. خانواده‌ها نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند. بر اساس ادعاهای پیرسون، با استفاده از فناوری‌های آنلاین در آینده می‌توان تا ابد زندگی کرد.

سایت علمی بیگ بنگ /منبع: dailymail.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

17 دیدگاه

  1. اگه مشکلاتی که دوستان میگن رفع شده بود که الان جاودانگی الکترونیکی انجام شده بود و نیاز به سی و چند سال وقت نبود
    به نظر میرسه این تکنولوژی به دست بیاد و حتما مشکلات عمیقی در آگاهی و هوش مصنوعی وجود داره
    تصور این کار سخته ولی بشر نشون داده کارهای غیرممکن رو میتونه انجام بده
    پیش بینی های تسلا رو که اوایل قرن ۲۰ انجام شده رو و وقتی بخونی امکان جاودانگی الکترونیکی رو هم خیلی دور از ذهن نمی بینی
    شرکتهای بزرگ دنیا مثل گوگل ،ماکروسافت
    و اپل در ساخت کامپیوتر کوانتومی یه مسابقه رو پیش میبرن و شرکتهایی هم در هوش مصنوعی و برخی هم در علوم اعصاب کارهای بزرگی انجام دادن وقتی مجموع این کارها رو با هم ببینی میتونی تصور کنی چه چیزایی میشه انجام داد

    1. دوست عزیز جاودانگی از دیدگاه پروفسور هیروشی ایشیگور متخصص رباتیک ژاپنی دو دیدگاه یکی جاودانگی اجتماعی یکی دیگه جاودانگی شخصی و هوشیاری
      حالا این چیزی که این آینده نگر میگه فقط رباتی که بعد از مرگ شما در جامعه است و بس
      در اصل جاودانگی شخصی پروفسور هیروشی ایشیگور غیر ممکن میگه که به نظرم هم درست میگه یعنی خودآگاهی اول شخص که شما باشی میمیری
      جان هریس میگه اواتار هیچ وقت معرف ما نخواهد بود

  2. معنی شادی و کار لذت بخش بعید می‌دانم فرق کند، بنابراین تمام این مسایل اصلا مهم نیست. شادی یعنی تجربه خدا بودن. چه از درون انسان چه از درون روبات، که اگر نیک بنگریم هر دو روبات هستند.

  3. با توجه نتایج جدیدترین آزمایش فیزیکدانان در بررسی نقض موضعیت در مکانیک کوانتوم در بررسی ذرات درهم تنیده کوانتومی و استفاده از نتایج تولیدی توسط بازیگران انسانی جهت انجام این آزمایش، طبق گفته یکی از این فیزیکدانان به نظر می آید که بین رفتار ذرات در هم تنیده در مواجهه با انتخاب یکی از وضعیتهای قطعی شان و رفتار انسانها در انتخاب هایشان مشابهت وجود دارد و این یعنی که ماهیت ذهن میتواند برگرفته از دنیای کوانتوم باشد همچنین نظریه معروف orch o r نیز چنین ادعایی دارد. دوستان میتوانند با مراجعه به اینترنت، آزمایشاتی که تاکنون صورت گرفته که قصد داشته ماهیت کوانتومی ذهن را برملا کند، را بررسی کنند. یکی از آزمایش کننده های معروف شخصی به اسم dean radin میباشد میتوانید در یوتیوب با کارهای ایشان آشنا شوید یا با مراجعه به سایت ایشان daenradin.com مقالات ایشان را مطالعه نمایید. یکی از کتابهای نوشته شده توسط ایشان entangled minds نام دارد که در آن به بررسی پدیده تله پاتی با استفاده از خصیصه در هم تنیدگی کوانتومی پرداخته شده است. به طور کلی اگر ذهن ماهیتی کوانتومی داشته باشد و نتوان آنرا به حالتهای کلاسیک تقلیل داد جاودانگی الکترونیکی هم بی معنی است. شما همانطور که نمیتوانید همه وضعیتهای کوانتومی یک الکترون را به دیگری انتقال دهید (اینرا اصل طرد پائولی میگوید) انتقال اطلاعات قابل بازیابی از مغز نیز به معنی زندگی بخشیدن مجدد به ذهن نخواهد بود و اصلا غیر ممکن است که اطلاعات ذهنی که به مثابه ذره ای کوانتومی رفتار میکند را به یک سیستم ذره ای دیگر به طور کامل انتقال داد و آنرا بازتولید مجدد کرد. یک ذهن همانند یک الکترون منحصر به فرد است و منحصر به فرد خواهد ماند.

    1. البته این هم در نظر بگیر دوست عزیز ذهن کوانتومی تا اونجایی که من میدونم فرضیه است و کسانی که به دنبال جاودانگی دیجیتالی هستند هیچ اعتقادی به ذهن کوانتومی و روح ندارن از جمله برایان کاکس و ری کرزویل و ایلان ماسک
      نظر شخصی و استدلال خودم اعتقادی به نامیرایی ندارم ولی از لحاظ علمی آینده قابل پیش بینی نیست
      ذهن کوانتومی جان سرل و راجرز پنروز خیلی دقیق بررسی کردن

  4. غیر ممکنه این کار بالا دوستمونم خوب توضیح داد. من نظریه رو دارم که انسان وقتی میمیره خاطراتش نابود میشه و به صورت انسانی جدید در زن بار دار دوباره بدنیا میاد ولی خاطرات گذشتش چون مردند هیچ وقت در بزرگسالی یادش نخواهد امد که قبلن ۸۰ سال زندگی کرده و مرده .شاید من قبلن زندگی کردم و یه گلادیاتور بودم و موردم ولی الان که دارم این پیامو مینویسم باور نخواهم ‌.

    1. تناسخ و بیخیال شید بابا ، تاریخ علمی جهان ثابت کرده انسان به هر چیزی که بتواند فکر کند دست میابد . (جمله معروف داوینچی) به نظرم بهتره دایره دیدمون به علم رو یکم وسیع تر کنیم .

      1. هرکسی مرگ از دریچه ذهنی خودش می بینه دیگه
        یکی با تناسخ یکی با زندگی بعد مرگ
        اینا مباحث آرامش

      2. خواهشا برید در مورد تناسخ و ادله بطلانش مطالعه کنید. تناسخ محاله به دلایل مختلف. چرا بدون مطالعه حرف میزنید.
        جاودانگی انسان هم توهمی بیش نیست. روح انسان که جاودانه هست پس دانشمندان زحمت نکشن. بدن رو میخوان با چسب و تف جاودانه نگه دارن که چی؟ حقیقت انسان روحشه نه بدنش.

  5. بنظرم این یه مشکلی توش وجود داره اونم اینکه منظور زندگی مجدد از دید دیگران هست یا زندگی مجدد از دیده خود شخص؟ یعنی اگه یه شخصی بمیره و اطلاعات ذهنشو رو ربات آپلود کنن آیا این صرفا یه کپی ازون شخصه یا واقعا خود همون شخصی با تمام روح و خودآگاهیش وارد یه جسم و قالب جدید الکترونیکی میشه.

    1. مثل این که شما ۵ بار آپلود کنن و هر کپی از شما تو کشورهای مختلف بزارن
      کدوم کپی شما هستی؟
      آیا هم زمان تو ۵ کشور ادراک و خودآگاهی خواهی داشت
      به نظر من چرند محض وقتی بمیریم دیگه تموم

  6. این خبر چند ماه پیش هم گذاشته بودین
    به نظر من این خبر فقط احتمالات و فرضیه است

  7. جالب و تامل برانگیز.فکن اگه 2050 کسی به جاودانگی الکتو نیکی برسه ی 50 سالم صبر کنه کلا به زندگی برمیگرده.یعنی جاودانگی مجازی میشه جاودانگی طبیعی

    1. به نظر من در اصل وجودی ما یعنی خودآگاهی باز هم میمیریم
      این آپلود اصلا معلوم نیست موفق امیز باشه یا ن
      هنوز علم برای سرماخوردگی و n تا بیماری درمان پیدا نکرده
      چطور ۳۰ سال آینده همه این موانع مشکلات و چالش ها بر طرف میکنن
      به نظر من این حرف ها فقط احتمالات و حدس و گمان که هیچ تضمینی بر محقق شدن هم نیست
      جاودانگی داره هزاران سال با واژگان مختلف بیان میشه از جمله حماسی و تاریخی و هنر و ادبیات و معماری و کیمیاگری الان شده علمی و فناوری و تکنولوژی
      زیاد هم امیدوار نباشید
      باتشکر