دانشمندان معتقدند که بعد از زمین، قمر ˈاروپا ˈ محتمل ترین مکان در کیهان است که بر روی آن ممکن است حیات وجود داشته باشد. آنها می گویند: اروپا ششمین قمر نزدیک به مشتری بسیار بیشتر از مریخ احتمال دارد که محور تمرکز اکتشافات اخیر آمریکا باشد. اقیانوس موجود در این قمر، پوسته نازک یخ و حضور اکسیدان ها، اروپا را بیشتر از سیاره سرخ مریخ به مکانی قابل سکونت تبدیل می کند.
article-0-0020907B00000258-944_634x595

قابل زیست؟ دانشمندان بر این باورند که حیات در قمر مشتری “اروپا” می تواند باشد

اکنون ناسا اعلام می کند که با تجدید نظر طرح ها برای اکتشاف اروپا، به روش ارزان قیمت تری برای تکمیل ماموریت خود دست یافته است.ˈروبرت پاپالاردوˈ یکی از دانشمندان ناسا که در مورد سیاره ها مطالعه می کند، اروپا را امیدوارکننده ترین مکان از لحاظ امکان وجود حیات در آن عنوان کرد. وی گفت: اروپا مکانی است که اکنون باید به اکتشاف آن بپردازیم .

article-0-000AA3FB00000258-622_634x410
منجمد: یک سیستم از یخهای ترک خورده بر روی سطح “اروپا” قمر مشتری

وی در کنفرانس سالانه انجمن آمریکایی پیشرفت علم گفت: ناسا در نظر دارد که برای اکتشاف اروپا طرح جدید اکتشافی دو میلیارد دلاری به نام ˈکلیپرˈ (Clipper) را با همکاری فیزیکدانانی از دانشگاه ˈجان هاپکینزˈ در مریلند راه اندازی کند. این ماموریت به دنبال ماموریت موفقیت آمیزˈ کاسینیˈ انجام می شود. در ماموریت کاسینی یک کاوشگر به دقت ˈتیتان ˈ قمر زحل را مورد اکتشاف قرار داد.

در طرح کلیپر، سازمان فضایی آمریکا سفینه ای به مدار مشتری ارسال می کند و از آنجا شماری پروازهای تجسسی به قمر اروپا انجام خواهد داد. محققان می گویند که اکتشاف اروپا با استفاده از روش پرواز تجسسی به دانشمندان اجازه می دهد تا تمام این قمر را به طور کامل جست و جو کنند.
کلیپر در سال 2021 پرتاب خواهد شد. با این حال ناسا سال گذشته اعلام کرد که اکنون هیچ بودجه ای برای انجام این ماموریت ندارد.

article-2280137-12E3D100000005DC-90_634x698
در مدار: اروپا یکی از چهار قمر گالیله ای مشتری است

روبات کاوشگر بعدی برای مریخ در سال 2020 اعزام خواهد شد، لازم بذکر است که کاوشگر “کنجکاوی” که در ماه اوت به این سیاره فرستاده شد حدود 2.5 میلیارد دلار هزینه در بر داشت.
کاوشگر جونو در سال 2016 به مدار مشتری می رسد. با این حال تیم با آژانس فضایی اروپادر نظر دارد در سال 2030 ماموریت دیگری در مشتری راه اندازی کند. اروپا قمر مشتری برای اولین بار در سال 1979 توسط ماموریت ˈویجرˈ بررسی شد. دانشمندان معتقدند که علاوه بر اروپا، ˈانسلادˈ (Encelade ) قمر زحل نیز می تواند مکانی قابل سکونت برای انسان در آینده باشد.

Read More : http://www.dailymail.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. سلام،احتمالا فکرکردن دنبال زیرخاکی هستی،نمیدونستن ازآسمون شهاب افتاده یه شهاب سنگ ناب،موفق باشی

  2. من به نجوم ستارگان و سنگهای آسمانی..شهاب سنگ علاقه زیادی دارم.در استان اردبیل نزدیکی فرودگاه اردبیل ضلع شمالی فرودگاه..دیدم یک شهاب سنگ سقوط کرد.شب بود وکاملا نور حاصل از شهاب‌سنگ را دیدم تا اینکه به زمین برخورد کرد.فاصله تا محل سقوط حدود شش کیلومتر بود.روز بعد رفتم به موقعیت فرود..متاسفانه محلی ها نگذاشتند آن محل را جستجو کنم.اون منطقه چون باستانی میباشد مشکوک شدند که حتما دنبال چیزی هستی.من فقط منطقه سقوط سنگ را میخواستم پیدا کنم .که نشد.