بیگ بنگ: اگر عقرب با چشم غیرمسلح تا این حد خوب به نظر برسد، انسان‌ها آن را بهتر بخاطر خواهند سپرد. عقرب‌ معمولأ بصورت چند ستارۀ درخشان در یک صورت فلکی زودیاکی ظاهر می شوند.

scorpio guisardاگرچه برای دستیابی به چنین تصویر دیدنی، به یک دوربین خوب، فیلترهای رنگی و یک پردازشگر تصویر دیجیتالی نیاز داریم. برای نمایش جزئیات، این عکس برجسته نه تنها مستلزم نوردهی‌های طولانی مدت که در چند رنگ گرفته شده، بلکه مستلزم یک نوردهی در رنگ قرمز خاص است که توسط هیدروژن ساطع شده است. این عکس ویژگی‌های نفسگیر زیادی را نشان می دهد. به طور عمودی در سمت چپ بخشی از صفحۀ کهکشان راه شیری را می بینیم، همچنین ابرهای گسترده‌ای از ستارگان ِ درخشان و رشته‌های ِ بلند غبار تاریک نیز دیده می شود.

scorpio guisard constellation با خروج از کهکشان راه شیری، رشته‌های غبار تاریک که رودخانۀ تاریک نامیده می شوند در مرکز عکس قرار دارند. این رودخانه به ستارگان درخشانی متصل شده که بخشی از سر و چنگال‌های خرچنگ را نشان می دهند و شامل ستارۀ درخشان قلب عقرب هستند. در بالا و سمت راست قلب عقرب، یک سیارۀ درخشان تر وجود دارد: مشتری. چندین سحابی نشری قرمز رنگ و سحابی‌های بازتابی آبی رنگ در سرتاسر این عکس دیده می شوند. عقرب پس از غروب ِ آفتاب در میانۀ سال عمدتأ در آسمان نیمکرۀ جنوبی ظاهر می شود.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.