بیگ بنگ: اولین شواهد مستقیم از تورم کیهانی”یک دوره گسترش سریع است که در کثری از ثانیه بعد از بیگ بنگ اتفاق افتاد” ، این ایده پیشنهاد می دهد که ممکن است جهان ما تنها جهان موجود نباشد و تنها یکی از جهان ها در بین میلیاردها جهان دیگر باشد.

1921114_611835258899170_1755937251_o
روز دوشنبه دانشمندان اعلام کردند یافته های جدید امواج گرانشی بنیادی “موجهایی که در فضا و زمان بعد از تولد کائنات ایجاد شده اند “را نشان می دهند. اگر این نتایج تایید شود آنها شواهدی را نشان می دهند که فضا و زمان با سرعت بسیاری از سرعت نور فقط بعد از بیگ بنگ ( انفجار بزرگ ) در 13.8 میلیارد سال قبل گسترش یافته است.

همچنین نتایج جدید به ایده جهان های موازی دیگر می انجامد. این تئوری فرض می کند زمانی که در اولین کثر ثانیه از بیگ بنگ جهان گسترش یافت، قسمت های فضا و زمان با سرعت سریع تر از نور گسترش یافت و حباب هایی از فضا و زمان به داخل جهان های دیگر را ایجاد کرد. بر طبق این ایده جهان شناخته شده فوق قوانین فیزیکی خود را دارد، در حالی که جهان های دیگر نیز می توانند قوانین خود را داشته باشند. ایجاد مدل های تورمی که به نظریه “چند جهانی” هدایت نمی شوند بسیار سخت است. آلان گوت یک فیزیکدان نظری از دانشگاه MIT می گوید “ایده جهان های موازی غیر ممکن نیست. بنابر این من فکر می کنم هنوز تحقیقات دقیق تری باید انجام شود، اما بیشتر مدل های تورمی و شواهد موجود به سمت نظریه چند جهانی هدایت می شود و اکثر محققان نیز با ارتباط بین تورم کیهانی و چند جهانی موافقت کرده اند.”

آندره لیند فیزیکدان نظری گفت: ممکن است چندین مدل از تورم کیهانی در نهایت کار نظریه چندجهانی را سخت کند، اما همه آزمایشات این بار از نظریه تورمی پشتیبانی می کند که در این صورت به نظریه چند جهانی بسیار نزدیک می شود. اگر باور کنیم که جهان ها بصورت حباب هایی هستند بایدحباب های بیشتری در فضا تولید شده باشد. وی توضیح داد” تورم بی ثباتی فضای ما در رابطه با گسترش آن میباشد. شما فضایی دارید که بصورت نمایی رشد می کند اگر به آن اجازه دهید بیشتر و بیشتر گسترش خواهد یافت. آن چیزی نیست جز تورم کیهانی که فضای ما را ایجاد کرده است.” اگر درست باشد هزاران تورم در هزاران جهان حبابی بطور پیوسته تشکیل می شود و تا بی نهایت ادامه خواهد داشت.

پی نوشت: در سناوریویی جهان تورمی و در اولین یک تریلیون تریلیونیم ثانیه ، نیروی ضد گرانش مرموزی ، باعث گسترش و انبساط جهان شده است ؛ بسیار سریع تر از آنچه در ابتدا تصور می شد مدت زمان این تورم به طور غیر قابل تصوری آنی و انفجاری بوده است ؛ بطوری که در این مدت جهان بسیار سریع تر از سرعت نور انبساط یافته است ، البته این موضوع ناقض گفته اینشتین نیست که هیچ چیز نمی تواند سریعتر از نور حرکت کند، زیرا این فضای خالی است که انبساط می یابد. تنها برای اجسام مادی است که سد سرعت نور نمی تواند شکسته شود. جهان در کسری از ثانیه با ضریب غیر قابل تصوری برابر ( 10 به توان 50) انبساط یافته است.

مبنع: space

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. ده سال پيش سردرس استاديوگاي بودم كه ايشون اطلاع از قوانين فيزيك نداشت ولي ميگفت الان همينجا كه نشستيد ممكن است در آگاهي ديگري لابلاي يك تخت سنگ باشد يا در آگاهي ديگري زير دريا باشد و… البته ممكن است انسان بعضي وقتا از لحاظ روحي وذهني در شرايطي قرار گيرد كه بصورت لحظه اي با فضاي آگاهي وانرژي ديگري تقاطع داشته باشد وفكركند تصورات ذهني اين شرايط را بوجود آورده ولي حقيقتا به واقعيت فضاي ديگري برخورد كرده، ولي ايشون تاكيد مي كردند واقعيت اين فضاها وجهانها مايا وتوهم وحباب است ودربرابر حقيقت وجودي انسان هيچ است
    شاد وبانشاط باشيد

  2. میتونیم واسه تصور سرعت گسترش جهان در لحظات اولیه از (( عدم به وجود )) اومدنش لحظه اولیه یه انفجار دینامیت یا نیترو گلیسیرین مایع ( شیمیایی ) رو تصور بکنیم که توسط دوربین های فوق سریع ثبت میشه و نشون میده (( موج )) انفجار سریع تر از هرچیز دیگه ای تو لحظه اولیه انفجار به اطراف حرکت میکنه وتوی انفجار هسته ای به خاطر واکنش زنجیره ای و شکافت هسته اتم این سرعت حرکت اولیه موج انفجار خیلی خیلی بیشتره و میشه تصور کرد که تو لحظه اولیه شکل گیری جهان این انفجار در ابعاد کوانتومی بوده و حرکت موج ناشی از این انفجار اولیه خیلی خیلی سریع تر از سرعت نور بوده چون خود نور داره توی بافت فضا زمان حرکت میکنه پس بافت فضا زمان خیلی خیلی سریع تر از سرعت نور داره گسترش پیدا میکنه و متورم میشه .