ابرهای زمین و آسمان

بیگ بنگ: اگر به اندازۀ کافی بالا بروید، ممکن است بین ابرهای زمین و ابرهای ستاره‌ای کهکشان راه شیری قرار بگیرید. چنین اتفاقی ماه گذشته برای یک عکاس نجومی کوهنورد افتاد. در پس زمینۀ بالای ابرهای سفید، قله‌ کوه‌ها در دامنه دولومیت در شمال ایتالیا به تصویر کشیده شده‌اند.

CloudsOfEarthAndSky Perroneاین عکس در چندین نوبت از لاگازویی، یکی از دامنه‌های دولومیت گرفته شده است. صدها میلیون سال پیش، دامنه‌های دولومیت کوهستان نبودند بلکه جزیره‌هایی در یک دریای باستان بودند که از طریق برخورد با صفحات تکتونیکی برافراشته شدند. تاریخچه دامنه‌های منشعب دولومیت ویژگی‌های متفاوت و غیرعادی آن را نشان می دهد که شامل تاج‌های دندانه‌دار و فسیل‌های دریایی باستان می باشد. در بالای دامنه‌های دولومیت و در فاصله‌های دور، خطوط غبار تیره از خط مرکزی کهکشان راه شیری عبور می کنند. ستارگان و غبار با ابرهای قرمز درخشان گاز هیدروژن نشان داده می شوند – مثل سحابی مرداب که درست در بالای مرکز سمت چپ دیده می شود.

1. مرتضی گفت:

اگر بخوام مکان مرگم رو خودم انتخاب کنم اینجا بهترین جاست