حلقه کهکشان راه شیری

0
979

بیگ بنگ: گستره‌ای از غبار کیهانی، ستاره‌ها و سحابی‌ها در امتداد صفحۀ کهکشان راه شیری ما یک حلقه‌ی زیبا را در سرتاسر آسمان تشکیل می‌دهد. این چشم‌انداز نوآورانه کل این حلقۀ کهکشانی که از کره زمین قابل مشاهده است را پوشش می‌دهد و یک تصویر موزاییکی 360 درجه را تشکیل می‌دهد که تکمیل آن دو سال طول کشیده است.

MilkyWayRingAlvinWuبرای ثبت این نمای خیره‌کننده عکاس به غرب چین در نیمکره شمالی و به نیوزیلند در نیمکره جنوبی سفر کرده است. انحنای مرکز کهکشان ما همانند یک جواهر درخشان در حلقۀ کهکشان راه شیری، در اوج (بسیار بالا) قرار دارد. در این نما سیارۀ درخشان مشتری مانند یک چراغ دریایی درست در بالای انحنای مرکزی دیده می‌شود، در سمت چپ نیز ستارۀ غول‌ سرخ قلب العقرب(آنتارس) نمایان است. در امتداد صفحه و تقریباً 180 درجه از مرکز کهکشانی در پایین حلقه، یک منطقه در اطراف صورت فلکی شکارچی واقع شده که می‌توان اجرام زمستانی در نیمکره شمالی را مشاهده کرد. در میان این حلقه ابر ماژلانی کوچک و بزرگ دیده می‌شوند که ناظران آسمان از نیمکره جنوبی زمین می‌توانند آنها را تماشا کنند.